Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Mój profil
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
Enterprise
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Strona startowa: Vibe
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Kwestie ogólne
Sales Intelligence
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24Care

Jak utworzyć zautomatyzowane rozwiązanie

Zautomatyzowane rozwiązania to osobna sekcja dla inteligentnych procesów, dzięki której możesz zautomatyzować pracę dowolnego działu firmy. Zautomatyzowane rozwiązanie może składać się z jednego lub większej liczby inteligentnych procesów. Każdy ma własne formularze, etapy kanbana, reguły itd.

W tym artykule przeczytasz o tym, jak stworzyć inteligentny proces i powiązać go z zautomatyzowanym rozwiązaniem.
Zautomatyzowane rozwiązania

  • Inteligentne procesy może tworzyć administrator portalu oraz pracownik posiadający uprawnienie Użytkownik może edytować ustawienia.
  • Zautomatyzowane rozwiązania i inteligentne procesy można tworzyć wyłącznie w wersji przeglądarkowej.
  • Elementy procesu inteligentnego można tworzyć zarówno w wersji przeglądarkowej, jak i aplikacji mobilnej.
    Zautomatyzowane rozwiązania w aplikacji mobilnej

Przejdź do sekcji Automatyzacja > Zautomatyzowane rozwiązania i kliknij Utwórz.

W sekcji Ustawienia podaj nazwę Zautomatyzowanego rozwiązania i zapisz zmiany.

Powiąż inteligentne procesy z Zautomatyzowanym rozwiązaniem. Możesz utworzyć nowy proces lub przenieść go z CRM lub innego Zautomatyzowanego rozwiązania.

Inteligentny proces można powiązać tylko z jednym Zautomatyzowanym rozwiązaniem.

Utwórz nowy proces inteligentny. W sekcji Inteligentne automatyzacje procesów kliknij Utwórz.

Wybierz jeden z gotowych scenariuszy: Tylko najważniejsze, Wybrano wszystkie opcje lub Puste SPA. Każdy z tych scenariuszy można dostosować do własnych potrzeb.

Na przykładzie scenariusza Puste SPA przyjrzyjmy się ustawieniom inteligentnego procesu:


Komponenty SPA

W tej sekcji wybierz narzędzia, z których chcesz korzystać w inteligentnym procesie. Logika działania tych narzędzi jest taka sama jak w CRM.

Nazwa. Zostanie wyświetlona na liście procesów oraz w formularzach powiązanych elementów.

Korzystaj z niestandardowych lejków i tuneli sprzedażowych w SPA. Utwórz lejki i przenoś między nimi elementy inteligentnych procesów.
Lejki sprzedażowe

Korzystaj z niestandardowych etapów i metody Kanban w SPA. Twórz etapy w kanbanie.
Kanban

Użyj reguł automatyzacji i wyzwalaczy w SPA. Automatyzuj pracę z elementami inteligentnego procesu: twórz zadania, wysyłaj powiadomienia lub zmieniaj osobę odpowiedzialną za element.
Twórz reguły automatyzacji i wyzwalacze CRM

Reguły i wyzwalacze są dostępne w inteligentnych procesach, jeśli włączona jest opcja Korzystaj z niestandardowych etapów i metody Kanban w SPA.

Użyj edytora przepływu pracy w SPA. Skonfiguruj automatyczne uruchamianie szablonów procesów biznesowych workflow podczas tworzenia i edycji elementów inteligentnych procesów.
Automatyczne uruchomienie workflow

Upublicznij nowe lejki. Włącz tę opcję, aby wszyscy pracownicy mieli dostęp do lejków inteligentnego procesu. Sprawdź również dostęp do lejka w uprawnieniach dostępu CRM.
Uprawnienia dostępu do CRM


Układ formularza SPA

Elementy procesu inteligentnego mają formularz do przechowywania różnych informacji.

Pola SPA. Wybierz pola systemowe, których będziesz używać w formularzu procesu inteligentnego.

  • Szczegóły firmy - nazwa Twojej firmy, e-mail, telefon i inne. Szczegóły można wykorzystać w dokumentach, takich jak umowa lub oferta.
  • Źródło - jak klient dowiedział się o Twojej firmie. Na przykład w inteligentnym procesie HR pole to można wykorzystać do przekazania informacji o tym, w jaki sposób kandydat dowiedział się o ofercie pracy.
  • Klient - użyj tego pola, jeśli inteligentny proces jest powiązany z kontaktami i firmami z CRM.
  • Data rozpoczęcia/Data zakończenia - Data rozpoczęcia = kiedy element został utworzony. Data zakończenia = ustawiana automatycznie, 7 dni od utworzenia elementu.
  • Obserwatorzy - będą mogli wyświetlić formularz i utworzyć czat do dyskusji.

Opcje dodatkowe. Włącz niezbędne opcje:

  • Drukuj dokumenty - możesz tworzyć dokumenty na podstawie szablonu z formularza inteligentnego procesu.
    Dokumenty w systemie CRM
  • Powiąż z produktami katalogowymi - dodaj produkty do formularza inteligentnego procesu. Wybranie tej opcji umożliwia również wyświetlanie cen w Kanbanie.
    Utwórz produkt
  • Użyj Kosza - jeśli usuniesz element, zamiast całkowitego usunięcia, trafi on do Kosza CRM.
    Kosz CRM
  • Użyj liczników - korzystaj z liczników, aby nie zapomnieć o zaplanowanych aktywnościach.
    Jak działają liczniki w aktywnościach CRM

Powiązania CRM

Tutaj możesz skonfigurować powiązanie inteligentnego procesu z elementami CRM lub z innymi procesami.

Powiąż z tym SPA. Jeśli chcesz powiązać elementy innego procesu lub CRM z inteligentnym procesem, włącz tę opcję i wybierz z listy elementy, których potrzebujesz.

Na przykład, możesz powiązać proces działu HR z procesem działu IT. Teraz możesz wybrać w formularzu procesu HR zgłoszenie z działu IT o zapewnienie sprzętu roboczego dla nowego pracownika.

W formularzu powiązanego elementu pojawi się sekcja z tym inteligentnym procesem.

Na przykład w formularzu procesu Zgłoszenia w dział IT pojawi się sekcja Zatrudnienie pracowników.


Połącz ten SPA z innymi obiektami CRM. Możesz powiązać ten proces z innymi elementami CRM lub procesami. W polu Powiąż z tym SPA dodajemy elementy do procesu, natomiast w polu Połącz ten SPA z innymi obiektami CRM dodajemy proces do elementów.
Wybierz potrzebne elementy z listy.

Na przykład, jeśli powiążesz inteligentny proces HR z procesem Zgłoszenia do działu IT, to w formularzu zgłoszenia pojawi się pole z możliwością wyboru elementu procesu HR.

W formularzu procesu pojawi się sekcja powiązanego elementu.

Na przykład w formularzu procesu Zatrudnienie pojawi się sekcja Zgłoszenia do działu IT.


Powiąż z innymi narzędziami

Powiąż inteligentny proces z innymi elementami CRM, kalendarzem, zadaniami i szablonami zadań.

Tworząc wydarzenie w kalendarzu, możesz wybrać, z którym inteligentnym elementem procesu jest ono powiązane.

Po zakończeniu wszystkich ustawień kliknij Zapisz.

Zautomatyzowane rozwiązanie zostało utworzone. Możesz go otworzyć z poziomu menu głównego. Rozwiązanie może zawierać kilka procesów inteligentnych, które będą wyświetlane jako osobne sekcje.

Teraz dla każdego inteligentnego procesu musisz skonfigurować formularz elementów, etapy kanbana i inne funkcje: Jak skonfigurować przestrzeń roboczą w zautomatyzowanym rozwiązaniu


W skrócie
  • Utwórz inteligentny proces w sekcji Automatyzacja > Zautomatyzowane rozwiązania > Lista rozwiązań i połącz go z zautomatyzowanym rozwiązaniem. Zautomatyzowane rozwiązanie może składać się z jednego lub większej liczby inteligentnych procesów.
  • Wybierz narzędzia, z których chcesz korzystać w inteligentnym procesie: lejki, kanban, reguły i inne funkcje. Logika działania tych narzędzi jest taka sama jak w sekcji CRM.
  • Określ, które pola systemowe są potrzebne w formularzu procesu i włącz dodatkowe opcje, takie jak liczniki czy kosz.
  • Możesz połączyć inteligentny proces z innymi elementami CRM, kalendarzem, zadaniami i szablonami zadań.
Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Jak skonfigurować przestrzeń roboczą w zautomatyzowanym rozwiązaniu Zautomatyzowane rozwiązania w aplikacji mobilnej Zautomatyzowane rozwiązania: utwórz przestrzeń roboczą i zautomatyzuj pracę dowolnego działu