W Poczcie Bitrix24 możesz pisać, czytać, przypisywać do zadań i zapisywać wiadomości e-mail w CRM. Na podstawie wiadomości e-mail możesz utworzyć czat ze współpracownikami lub wydarzenie w kalendarzu. W artykule zebrano odpowiedzi na często zadawane pytania dotyczące poczty.
Ten artykuł pomoże się dowiedzieć:- jak działa opcja „Kieruj wiadomości e-mail od istniejących klientów do odpowiedzialnych menedżerów CRM”,
- dlaczego Bitrix24 wysyła e-mail do spamu,
- kto może konfigurować pocztę,
- dlaczego do nazwy załącznika w e-mailu dodawana jest liczba,
- dlaczego otrzymuję kopię e-maila.
- dlaczego e-maile z folderów podrzędnych nie są synchronizowane,
- czy administrator Bitrix24 może czytać e-maile pracowników,
- dlaczego przy wysyłaniu e-maila pojawia się błąd "Operacja tworzenia e-maila została anulowana",
- czy można w ustawieniach poczty Bitrix24 dodać rekordy DKIM i SPF,
- jak podłączyć własną domenę pocztową,
- dlaczego wysyłanie wiadomości e-mail jest powolne,
- czy można sprawdzić, czy klient przeczytał e-mail.
Jak działa opcja „Kieruj wiadomości e-mail od istniejących klientów do odpowiedzialnych menedżerów CRM”
Jeśli otrzymasz e-mail od klienta, który już istnieje w CRM, możesz przypiąć go do istniejącego formularza elementu CRM. W tym celu użyj opcji Kieruj wiadomości e-mail od istniejących klientów do odpowiedzialnych menedżerów CRM.
Jeśli w kolejce dystrybucji leadów i kontaktów jest wskazany odpowiedzialny pracownik za klienta, nowy e-mail od tego klienta zostanie dodany do istniejącego formularza elementu CRM.
Jeśli w kolejce dystrybucji nie jest wskazany odpowiedzialny pracownik za klienta, to na podstawie każdego e-maila od tego klienta tworzony jest nowy lead. Ten lead zostanie przypisany jednemu z odpowiedzialnych pracowników w kolejce. W CRM pojawi się kilka formularzy elementu CRM od jednego klienta z różnymi odpowiedzialnymi.
Dlaczego Bitrix24 wysyła e-mail do spamu
Jeśli dodasz nadawcę do czarnej listy Bitrix24, to e-maile z tego adresu będą automatycznie trafiały do spamu, nawet jeśli w serwisie pocztowym znajdują się w folderze Odebrane.
Aby usunąć adres z czarnej listy:
- Przejdź do sekcji Poczta > Ustawienia (⚙️) > Czarna lista.
- Zaznacz pole obok odpowiedniego adresu.
- Kliknij Usuń.
Kto może konfigurować pocztę
Konfigurować skrzynkę pocztową może jej właściciel, ale może on udzielić dostępu innym pracownikom.
1-2. Przejdź do sekcji Poczta > Ustawienia(⚙️) > Ustawienia skrzynki.
3. W sekcji Dostęp do skrzynki pocztowej kliknij Dodaj i wybierz odpowiedniego pracownika.
Dlaczego do nazwy załącznika w e-mailu dodawany jest numer
Kiedy załączasz plik do wiadomości e-mail, która znajduje się już na Twoim dysku Bitrix24, do jej nazwy dodawana jest liczba. Taka sytuacja może wystąpić, jeśli już wcześniej załączyłeś ten plik, na przykład do zadania.
Mój Dysk: przegląd
Aby uniknąć dodawania liczb do nazwy pliku, nadaj plikom unikalne nazwy lub umieść je w różnych folderach na dysku Bitrix24.
Dlaczego otrzymuję kopię e-maila
Sprawdź, czy w ustawieniach skrzynki pocztowej włączone jest przekierowanie.
Gmail
Outlook
Dlaczego e-maile z folderów podrzędnych nie są synchronizowane
Jeśli używasz folderów podrzędnych w usługach pocztowych, takich jak Outlook, to e-maile z tych folderów nie będą synchronizowane z pocztą Bitrix24.
Aby zsynchronizować potrzebne e-maile, przenieś je do głównych folderów.
Czy administrator Bitrix24 może czytać e-maile pracowników
Administrator Bitrix24 może przeglądać e-maile w skrzynkach pocztowych, do których ma dostęp. Dostęp przyznaje właściciel skrzynki.
Jak skonfigurować pocztę w Bitrix24
Dlaczego przy wysyłaniu e-maila pojawia się błąd "Operacja tworzenia e-maila została anulowana"
Błąd "Operacja tworzenia e-maila została anulowana" może wystąpić z kilku powodów:
- Osiągnięto limit na wysyłanie e-maili w sekcji Marketing.
Jak ustawić limit wysyłania wiadomości e-mail - Rozmiar załączników w e-mailu przekracza 14,3 MB.
Limity poczty Bitrix24 w zależności od planu - Adres odbiorcy nie istnieje.
Czy można w ustawieniach poczty Bitrix24 dodać rekordy DKIM i SPF
W ustawieniach poczty Bitrix24 nie można dodać własnych rekordów DKIM DKIM to technologia, która dodaje do e-maila cyfrowy podpis. Potwierdza, że e-mail został wysłany przez prawdziwego nadawcę i nie został zmieniony w trakcie przesyłania. i SPFSPF to rekord w DNS, który wskazuje, które serwery mają prawo wysyłać e-maile w imieniu domeny. Jeśli e-mail pochodzi z serwera, który nie jest wskazany w SPF, może zostać oznaczony jako spam. Dla każdej domeny może być tylko jeden rekord SPF. dla wychodzących e-maili. Możesz je dodać w ustawieniach swojego serwera pocztowego.
Aby to zrobić:
- Zarejestruj domenę pocztową.
- Skonfiguruj serwer pocztowy: dodaj rekordy DKIM, skonfiguruj SPF, sprawdź politykę DMARCPolityka DMARC jest to zestaw reguł określających sposób przetwarzania nieuwierzytelnionych wiadomości e-mail. Pomoże to chronić Twoją domenę e-mail przed spamem..
- Podłącz serwer SMTP w Bitrix24 do wysyłania e-maili.
Jak podłączyć własną domenę pocztową
Podłączenie własnej domeny pocztowej bezpośrednio do Bitrix24 jest niedostępne. Można jednak podłączyć własną domenę do dowolnej usługi pocztowej, a następnie skonfigurować pocztę w Bitrix24.
Jak podłączyć skrzynkę pocztową w Bitrix24
Dlaczego wysyłanie wiadomości e-mail jest powolne
Jeśli serwer SMTP nie jest podłączony, e-maile mogą być wysyłane z opóźnieniem do godziny. Dzieje się tak, ponieważ są one wysyłane bezpośrednio z serwerów Bitrix24 na serwer pocztowy odbiorcy.
Aby e-maile były wysyłane szybciej, możesz podłączyć zewnętrzny serwer SMTP.
Jak podłączyć serwer SMTP dla wychodzących e-maili w Bitrix24
Pracę serwerów SMTP opisuje dokument RFC 5321. Wyjaśnia on mechanizmy rozszerzenia SMTP i zawiera rekomendacje dla nowoczesnych standardów internetowych.
W standardzie RFC 5321 w p. 6.1 wskazano, że z powodu specyfiki działania internetu i serwerów pocztowych, dostarczanie e-maili może napotykać problemy techniczne. Dlatego nie można zagwarantować dostarczenia.
Standard RFC 5321
Jeśli sytuacja będzie się powtarzać, skontaktuj się ze Wsparciem Bitrix24 lub ze swoim usługodawcą poczty e-mail.
Martha AI: wirtualny asystent na czacie Wsparcia Bitrix24
Do komunikacji z klientami w Bitrix24 można używać także innych narzędzi, na przykład otwartych kanałów i Telefonii.
Centrum Kontaktowe: podłącz otwarte kanały
Jak zacząć dzwonić z Bitrix24
Czy można sprawdzić, czy klient przeczytał e-mail
Jeśli odbiorca nie zablokuje automatycznego pobierania danych w wiadomościach przychodzących, w formularzu wiadomości e-mail pojawi się znak informujący o przeczytaniu wiadomości.