Reguły automatyzacji upraszczają pracę z klientami i pomagają zautomatyzować rutynowe zadania. Wykonują one działania, gdy formularz elementu CRM trafia na określony etap: wysyłają e-maile i SMS-y, tworzą dokumenty i tak dalej.
Plany taryfowe
Reguły automatyzacji można skonfigurować:
- w leadach,
- dealach,
- ofertach,
- fakturach,
- procesach inteligentnych.
Jak dodać regułę automatyzacji
1-2. Przejdź do sekcji CRM i wybierz potrzebny element. Na przykład leady lub deale.
3. Otwórz Reguły automatyzacji.
4. Kliknij Utwórz.
5. Wybierz etap, na którym chcesz skonfigurować regułę automatyzacji.
6-7. Kliknij Filtr i wybierz Reguły automatyzacji, aby wyświetlić na liście tylko reguły automatyzacji. Wszystkie reguły automatyzacji są pogrupowane według typów działań, które wykonują: komunikacja z klientem, sprzedaż powtórna, kontrola pracowników i tak dalej.
8. Kliknij Dodaj obok potrzebnej reguły automatyzacji. Aby dodać kilka reguł automatyzacji jednocześnie, przytrzymaj klawisz Ctrl (Cmd na Mac) i wybierz potrzebne.
Jak skonfigurować regułę automatyzacji
Po dodaniu reguły automatyzacji możesz ją skonfigurować. Jeśli dodasz kilka reguł automatyzacji, będą one wyróżnione na żółto, aby odróżnić je od innych. Skonfiguruj reguły automatyzacji po kolei.
Wszystkie reguły automatyzacji mają takie same ustawienia:
- Wykonanie: reguła automatyzacji zadziała równolegle z innymi regułami lub po odczekaniu.
- Czas: reguła automatyzacji wykona działanie natychmiast lub po pewnym czasie.
- Warunek: reguła automatyzacji zadziała nie dla wszystkich elementów CRM, a tylko dla określonych. Jak działają warunki w regułach automatyzacji
Niektóre ustawienia zależą od konkretnej reguły automatyzacji. Na przykład, w regule automatyzacji Dodaj pozycję produktową należy wskazać produkt, jego koszt i ilość.
Reguły automatyzacji: Produkty
Po skonfigurowaniu reguły automatyzacji kliknij Zapisz w oknie ustawień reguły automatyzacji i na stronie automatyzacji.
Jak sprawdzić działanie reguł automatyzacji
Aby sprawdzić, czy reguła zadziałała w konkretnym formularzu elementu CRM, otwórz formularz, przejdź do sekcji Automatyzacja i sprawdź status.
Każdy status ma kolor i ikonę.
- Reguła automatyzacji zadziałała: zielony kolor i ikona
.
- Reguła automatyzacji nie zadziałała, wystąpił błąd: zielony kolor i ikona
. Najedź na czerwoną ikonę, aby zobaczyć przyczynę, dlaczego reguła automatyzacji nie zadziałała.
- Reguła automatyzacji nie zadziałała, ponieważ jest wstrzymania: biały kolor i ikona
. Reguła automatyzacji powinna zadziałać po określonym czasie. Na przykład, po poprzedniej regule automatyzacji.
- Reguła automatyzacji nie zadziałała: biały kolor bez ikon. Przejdź do ustawień reguły automatyzacji, sprawdź warunki i kolejność uruchamiania reguł automatyzacji.
Aby upewnić się, że wszystkie ustawienia są poprawne, użyj narzędzia Tryb testowania reguł automatyzacji. Narzędzie to pomoże sprawdzić działanie reguł automatyzacji i naprawić ewentualne błędy.
Tryb testowania reguł automatyzacji
Jak edytować lub usunąć regułę automatyzacji
1. Przejdź do odpowiedniej sekcji CRM. Na przykład, leady lub deale.
2. Otwórz Reguły automatyzacji.
3. Wybierz potrzebne działanie.
Usuń (x): jeśli reguła automatyzacji nie jest już potrzebna.
Zmień: edytuj ustawienia reguły automatyzacji. Na przykład, dodaj nowe warunki lub zmień wartość pola.
Skopiuj: utwórz kopię reguły automatyzacji wraz z jej ustawieniami.
Jak skopiować lub przenieść reguły automatyzacji
Wyłącz: jeśli reguła automatyzacji jest tymczasowo niepotrzebna. Możesz ją ponownie włączyć w dowolnym momencie.
Zatrzymaj: jeśli na etapie jest ustawiony łańcuch reguł automatyzacji i chcesz przerwać ich działanie dla konkretnego formularza elementu CRM.
Jak zatrzymać reguły automatyzacji na etapie
Kiedy wprowadzisz wszystkie zmiany w regułach automatyzacji, naciśnij Zapisz.
W skrócie
- Reguły automatyzacji to narzędzie, które upraszcza pracę z klientami i pomaga zautomatyzować rutynowe zadania.
- Reguły automatyzacji wykonują działania, gdy formularz elementu CRM trafia na określony etap: wysyłają e-maile i SMS-y, tworzą dokumenty i tak dalej.
- W CRM reguły automatyzacji są dostępne w leadach, dealach, ofertach, fakturach i procesach inteligentnych.
- Reguły automatyzacji są pogrupowane według typów zadań, które rozwiązują: komunikacja z klientem, sprzedaż powtórna, kontrola pracowników i tak dalej.
- Aby dodać regułę automatyzacji, przejdź do sekcji CRM, wybierz potrzebny element i otwórz sekcję Reguły automatyzacji.
- Wszystkie reguły automatyzacji mają takie same ustawienia: kolejność wykonania, czas i warunki wykonania. Pozostałe ustawienia zależą od konkretnej reguły automatyzacji.
- Sprawdzić, czy reguła automatyzacji zadziałała, można w formularzu elementu CRM w sekcji Reguły automatyzacji.