Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Mój profil
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
Enterprise
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Strona startowa: Vibe
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Kwestie ogólne
Collaby
Rezerwacja online
Sales Intelligence
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24Care

Automatyzacja sprzedaży w CRM

W sekcji Reguły automatyzacji w CRM Bitrix24 znajduje się zestaw narzędzi pozwalających na automatyzację procesów pracy z klientami. Na przykład, rozdzielanie zamówień między menedżerów, wysyłanie e-maili i SMS-ów do klientów, tworzenie dokumentów i inne.

W sekcji Reguły automatyzacji możesz:

Automatyzacja sprzedaży nie jest dostępna we wszystkich planach.
Plany taryfowe

1. Przejdź do sekcji CRM.
2. Wybierz potrzebny element. Na przykład, leady lub deale.
3. Otwórz sekcję Reguły automatyzacji.


Reguły automatyzacji i wyzwalacze

W tej sekcji możesz skonfigurować reguły automatyzacji i wyzwalacze dla każdego etapu. Reguły automatyzacji wykonują działania, gdy element CRM trafia na określony etap: wysyłają e-maile i SMS-y, tworzą dokumenty i inne.

Wyzwalacze śledzą działania klientów i zmiany w CRM: kliknięcie linku z e-maila, połączenie przychodzące, opłacenie faktury i inne. Gdy nastąpi określone działanie, wyzwalacz przeniesie element CRM na inny etap.
Reguły automatyzacji w CRM
Wyzwalacze w CRM

Wybierz lejek. W dealach możesz skonfigurować reguły automatyzacji i wyzwalacze dla każdego lejka sprzedażowego.
Lejki sprzedażowe

Znajdź reguły automatyzacji i wyzwalacze. Aby szybko znaleźć skonfigurowane reguły automatyzacji lub wyzwalacze, wpisz ich nazwy w polu wyszukiwania.

Pod każdym etapem elementu CRM można wybrać dodatkowe działania.

Edytuj w projektancie workflow. Za pomocą projektanta można dodać działania, których nie ma w interfejsie reguł automatyzacji. Na przykład, dodaj działanie cykliczne. To pomoże w automatyzacji procesów z cyklicznymi działaniami: sprawdzać dane, wysyłać powiadomienia i inne.

W projektancie można edytować zarówno pojedynczą regułę automatyzacji, jak i łańcuch reguł na jednym etapie.
Projektant workflow

Jeśli edytowałeś regułę automatyzacji w projektancie workflow lub dodałeś działanie, którego nie ma w interfejsie reguł automatyzacji, dalsze zmiany są możliwe tylko w projektancie. Aby wrócić do interfejsu reguł automatyzacji, usuń dodane działanie w projektancie workflow.

Działania grupowe. Zmiany można stosować do kilku lub wszystkich reguł automatyzacji i wyzwalaczy na etapie. Na przykład, możesz przenieść wszystkie reguły automatyzacji z deali do leadów.
Działania grupowe w regułach automatyzacji


Zmienne i stałe

W sekcji Zmienne i Stałe można przechowywać informacje, aby używać ich w regułach automatyzacji: w warunkach, różnych polach, operacjach matematycznych.

Stałe to niezmienne lub rzadko zmieniające się wartości: stawka podatku, określona data czy rola pracownika. Na przykład możesz zdefiniować stałą Główny księgowy i przypisać do niej konkretnego pracownika.

Zmienne to wartości, które mogą ulegać zmianom podczas pracy, np. procent od sprzedaży. W zależności od osiągniętej sumy sprzedaży, menedżerowie otrzymują różne wynagrodzenie. Reguła automatyzacji Zmień element automatycznie obliczy ich zarobki, wykorzystując aktualne wartości zmiennych.
Stałe i zmienne w regułach automatyzacji


Tryb testowania reguł automatyzacji

Tryb testowania reguł automatyzacji pomoże przetestować reguły i upewnić się, że scenariusze automatyzacji działają poprawnie. Testowanie odbywa się na testowym lub rzeczywistym dealu. Możesz krok po kroku śledzić wszystkie działania reguł automatyzacji i poprawiać błędy.

W sekcji Dzienniki testowe przechowywane są logi z informacjami o wynikach testowania.
Tryb testowania reguł automatyzacji


W skrócie

  • W sekcji Reguły automatyzacji w CRM Bitrix24 znajduje się zestaw narzędzi pozwalających na automatyzację procesów pracy z klientami.
  • W sekcji Reguły automatyzacji można dodawać reguły automatyzacji i wyzwalacze, określać zmienne i stałe, uruchamiać testowanie reguł automatyzacji.
  • Automatyzacja sprzedaży nie jest dostępna we wszystkich planach.
  • W sekcji Reguły automatyzacji można skonfigurować reguły automatyzacji i wyzwalacze dla każdego etapu elementu CRM.
  • W sekcji Zmienne i Stałe można przechowywać informacje, aby używać ich w regułach automatyzacji: w warunkach, różnych polach, operacjach matematycznych.
  • Aby sprawdzić działania reguł automatyzacji i poprawić błędy, użyj Trybu testowania reguł automatyzacji.

Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Kosz w CRM Jak współedytować dokumenty w Bitrix24.Docs Zestawy danych Kreatora BI: oceny połączeń AI Wyzwalacze w CRM: dokumentacja Limity w BI Connector Bitrix24