W sekcji Reguły automatyzacji w CRM Bitrix24 znajduje się zestaw narzędzi pozwalających na automatyzację procesów pracy z klientami. Na przykład, rozdzielanie zamówień między menedżerów, wysyłanie e-maili i SMS-ów do klientów, tworzenie dokumentów i inne.
W sekcji Reguły automatyzacji możesz:
- Dodawać i konfigurować reguły automatyzacji i wyzwalacze,
- Określać zmienne i stałe,
- Sprawdzać, czy automatyzacja jest poprawnie skonfigurowana.
Plany taryfowe
1. Przejdź do sekcji CRM.
2. Wybierz potrzebny element. Na przykład, leady lub deale.
3. Otwórz sekcję Reguły automatyzacji.
Reguły automatyzacji i wyzwalacze
W tej sekcji możesz skonfigurować reguły automatyzacji i wyzwalacze dla każdego etapu. Reguły automatyzacji wykonują działania, gdy element CRM trafia na określony etap: wysyłają e-maile i SMS-y, tworzą dokumenty i inne.
Wyzwalacze śledzą działania klientów i zmiany w CRM: kliknięcie linku z e-maila, połączenie przychodzące, opłacenie faktury i inne. Gdy nastąpi określone działanie, wyzwalacz przeniesie element CRM na inny etap.
Reguły automatyzacji w CRM
Wyzwalacze w CRM
Wybierz lejek. W dealach możesz skonfigurować reguły automatyzacji i wyzwalacze dla każdego lejka sprzedażowego.
Lejki sprzedażowe
Znajdź reguły automatyzacji i wyzwalacze. Aby szybko znaleźć skonfigurowane reguły automatyzacji lub wyzwalacze, wpisz ich nazwy w polu wyszukiwania.
Pod każdym etapem elementu CRM można wybrać dodatkowe działania.
Edytuj w projektancie workflow. Za pomocą projektanta można dodać działania, których nie ma w interfejsie reguł automatyzacji. Na przykład, dodaj działanie cykliczne. To pomoże w automatyzacji procesów z cyklicznymi działaniami: sprawdzać dane, wysyłać powiadomienia i inne.
W projektancie można edytować zarówno pojedynczą regułę automatyzacji, jak i łańcuch reguł na jednym etapie.
Projektant workflow
Działania grupowe. Zmiany można stosować do kilku lub wszystkich reguł automatyzacji i wyzwalaczy na etapie. Na przykład, możesz przenieść wszystkie reguły automatyzacji z deali do leadów.
Działania grupowe w regułach automatyzacji
Zmienne i stałe
W sekcji Zmienne i Stałe można przechowywać informacje, aby używać ich w regułach automatyzacji: w warunkach, różnych polach, operacjach matematycznych.
Stałe to niezmienne lub rzadko zmieniające się wartości: stawka podatku, określona data czy rola pracownika. Na przykład możesz zdefiniować stałą Główny księgowy i przypisać do niej konkretnego pracownika.
Zmienne to wartości, które mogą ulegać zmianom podczas pracy, np. procent od sprzedaży. W zależności od osiągniętej sumy sprzedaży, menedżerowie otrzymują różne wynagrodzenie. Reguła automatyzacji Zmień element automatycznie obliczy ich zarobki, wykorzystując aktualne wartości zmiennych.
Stałe i zmienne w regułach automatyzacji
Tryb testowania reguł automatyzacji
Tryb testowania reguł automatyzacji pomoże przetestować reguły i upewnić się, że scenariusze automatyzacji działają poprawnie. Testowanie odbywa się na testowym lub rzeczywistym dealu. Możesz krok po kroku śledzić wszystkie działania reguł automatyzacji i poprawiać błędy.
W sekcji Dzienniki testowe przechowywane są logi z informacjami o wynikach testowania.
Tryb testowania reguł automatyzacji
W skrócie
- W sekcji Reguły automatyzacji w CRM Bitrix24 znajduje się zestaw narzędzi pozwalających na automatyzację procesów pracy z klientami.
- W sekcji Reguły automatyzacji można dodawać reguły automatyzacji i wyzwalacze, określać zmienne i stałe, uruchamiać testowanie reguł automatyzacji.
- Automatyzacja sprzedaży nie jest dostępna we wszystkich planach.
- W sekcji Reguły automatyzacji można skonfigurować reguły automatyzacji i wyzwalacze dla każdego etapu elementu CRM.
- W sekcji Zmienne i Stałe można przechowywać informacje, aby używać ich w regułach automatyzacji: w warunkach, różnych polach, operacjach matematycznych.
- Aby sprawdzić działania reguł automatyzacji i poprawić błędy, użyj Trybu testowania reguł automatyzacji.