Czasami e-maile wysyłane do Twoich klientów mogą do nich nie dotrzeć. Może się tak zdarzyć z różnych powodów, ale jednym z najczęstszych jest to, że podany adres e-mail jest nieprawidłowy lub nie istnieje. Takie e-maile są uznawane za błędy.
Limit na wysyłane e-maile
Jak znaleźć e-maile z błędami
Przejdź do sekcji Marketing i otwórz zakładkę Kampanie. Kliknij statystyki kampanii, aby zobaczyć e-maile oznaczone statusem Błędy.
Następnie kliknij liczbę błędów w sekcji statystyk kampanii.
Zobaczysz listę odbiorców oznaczonych statusem Z błędami. Aby ją wyeksportować, kliknij przycisk koła zębatego w prawym górnym rogu i wybierz Eksportuj dane.
Otwórz plik i skopiuj listę adresów e-mail.
Jak uniknąć błędów
Aby zapobiec ponownemu wysyłaniu e-maili na te nieprawidłowe adresy, masz dwie opcje:
Opcja 1. Dodaj adresy e-mail do czarnej listy
W sekcji Marketing otwórz zakładkę Czarna lista i kliknij Dodaj do listy.
Wklej adresy e-mail z zapisanych plików i kliknij Import.
Opcja 2. Utwórz segment wykluczeń
-
W sekcji Marketing otwórz zakładkę Segmenty i kliknij Utwórz segment.
-
W sekcji Niestandardowa lista odbiorców kliknij przycisk Dodaj.
-
Wklej swoje adresy e-mail i kliknij Import.
-
Zapisz nowy segment.
Podczas tworzenia nowej kampanii e-mailowej kliknij Wykluczenia i wybierz utworzony segment.
Niezależnie od wybranej opcji, wiadomości nie będą ponownie wysyłane na te błędne adresy, co pozwoli uniknąć kolejnych błędów.