Każdy właściciel firmy musi pilnować, aby firma działała sprawnie. Bardzo ważna jest analiza lejków sprzedażowych, wydajności pracowników, trendów sprzedaży itp.
W Bitrix24 możesz uzyskać wszystkie niezbędne informacje w sekcji Analityka CRM.
Jak to działa?
Główną zaletą raportów CRM Analityki stanowi filtrowanie raportów według dowolnego pola, nawet według pól niestandardowych.
Jak działają filtry w CRM
Na przykład możesz utworzyć osobne pole dla spraw wymagających dostawy.
Możesz także kliknąć dowolną wartość, na przykład liczbę aktywnych leadów, a Bitrix24 z kolei wyświetli listę wszystkich aktywnych leadów.
Kliknij przycisk CRM Analityka w menu głównym. Raporty są podzielone na dwie główne grupy: Analiza leadów i Sprzedaż.
Analiza leadów
Kliknij Wszystko, aby śledzić, w jaki sposób leady przechodzą z jednego statusu do drugiego oraz oceniać wydajność pracowników.
Lejek leadów pokazuje liczbę elementów, które przeszły przez każdy etap. Najedź kursorem na kolumnę, aby wyświetlić dodatkowe informacje - liczbę leadów, sumę oraz średni czas trwania etapu konwertowania leadów.
W tej sekcji można również wyświetlić ogólną liczbę konwersji leadów, średni czas realizacji leadów (czas, który upłynął od utworzenia leadu do jego konwersji) i współczynnik konwersji (procent potencjalnych szans, których udało się przekonwertować).
Niżej znajduje się tabela Wyników pracowników. W tej tabeli możesz zobaczyć, ile aktywnych, skonwertowanych oraz utraconych leadów ma każdy pracownik.
Raport Wszystko uwzględnia zarówno początkowe, jak i powtarzalne leady. Możesz zobaczyć raport dla każdego typu, mają one podobną strukturę.
Analityka sprzedaży
W sekcji Sprzedaż możesz przepatrywać raporty, które pomagają śledzić proces sprzedaży od nowego leadu do skonwertowanego. Tu możesz także oceniać dynamikę deali.
Raport Lejek sprzedażowy łączy lejki leadów i deali.
Najedź kursorem na kolumnę, aby wyświetlić dodatkowe informacje - liczbę deali, współczynnik konwersji, kwotę deali i czas trwania deali na tym etapie.
Raport Trendy sprzedaży pokazuje, jak zmieniają się kwoty deali w wybranym okresie raportowania. Pomaga także porównywać liczbę powtórzonych oraz początkowych deali.
Raport Porównanie pomoże porównać całkowitą liczbę deali w jednym okresie sprawozdawczym z całkowitą liczbą deali w poprzednim okresie sprawozdawczym.
Na przykład rozpocząłeś miesięczną kampanię marketingową i chcesz porównać jej wynik. Aby to zrobić, wybierz okres raportowania Bieżący miesiąc - a Bitrix24 pokaże, o ile sprzedaż wzrosła w porównaniu do poprzedniego miesiąca.