Ekstranet to użytkownicy zewnętrzni zaproszeni do Twojego portalu Bitrix24 z ograniczonym dostępem do niektórych narzędzi.
1. Jak zaprosić użytkownika zewnętrznego?
Zaproś użytkownika zewnętrznego podczas tworzenia grupy roboczej/projektu
Podczas tworzenia grupy roboczej/projektu, w kroku Możliwości kliknij Rozszerzone parametry.
W sekcji rozszerzonych parametrów zaznacz opcję Zezwól na dostęp użytkownikom zewnętrznym.
W kroku Członkowie kliknij Dodaj pracownika.
Następnie wybierz użytkownika zewnętrznego. Użytkownicy zewnętrzni są oznaczeni pomarańczowym tekstem.
Jeśli potrzebnego użytkownika nie ma na liście, możesz go zaprosić, klikając przycisk +.
Następnie przejdź do sekcji Zaproś użytkownika ekstranetu, wprowadź e-mail i nazwisko nowego użytkownika zewnętrznego. Kliknij Zaproś.
Nowy użytkownik pojawi się na liście zaproszonych:
Zaproś użytkownika zewnętrznego podczas edytowania istniejącej grupy roboczej/projektu
Możesz zaprosić użytkownika zewnętrznego po utworzeniu grupy ekstranetowej/projektu za pomocą menu O grupie roboczej> Członkowie:
W sekcji Członkowie kliknij Zaproś.
Następnie kliknij Dodaj pracownika i wybierz potrzebnego użytkownika zewnętrznego.
Jeśli chcesz dodać nowego użytkownika zewnętrznego, kliknij przycisk +.
Przejdź do sekcji Zaproś użytkownika ekstranetu, wprowadź e-mail i nazwisko nowego użytkownika zewnętrznego. Kliknij Zaproś.
Użytkownik otrzyma zaproszenie e-mailem, a jego imię i nazwisko pojawi się na liście pracowników.
Uwagi dotyczące zaproszenia użytkowników zewnętrznych:
- Każdy uczestnik może zapraszać użytkowników do grupy/projektu, jeśli pozwalają na to ustawienia.
- Jeśli ustawienia wskazują, że tylko właściciel i moderatorzy mogą zapraszać użytkowników zewnętrznych do grupy, zwykły użytkownik będzie mógł również zaprosić użytkowników zewnętrznych. Jednak po zaproszeniu przez zwykłego użytkownika, użytkownik zewnętrzny nie zostanie dodany do grupy/projektu, a jedynie do portalu.
- Zapraszać użytkowników zewnętrznych, którzy są już dodani do portalu, mogą tylko administratorzy w trybie superadministratora.
- Użytkownicy, którzy są uczestnikami innych grup ekstranetowych z użytkownikiem zewnętrznym, mogą również zapraszać tego użytkownika do nowych grup roboczych.
- Użytkownicy zewnętrzni są dostępni w dowolnym planie taryfowym i są uwzględnieni w całkowitej liczbie użytkowników, których liczba zależy od planu Bitrix24.
- Aby pracować z użytkownikami ekstranetu i grupami ekstranetowymi, musisz włączyć tę funkcję w Ustawieniach Bitrix24 w sekcji Usługi.
2. Jak przenieść użytkownika zewnętrznego do intranetu?
Możesz przenieść użytkownika zewnętrznego do intranetu, aby stał się pełnoprawnym pracownikiem Twojej firmy.
Aby to zrobić, przejdź do strony profilowej użytkownika zewnętrznego, kliknij Ekstranet> Przenieś do intranetu.
3. Jak przenieść wewnętrznego pracownika firmy do ekstranetu?
W chwili obecnej nie ma możliwości przeniesienia użytkownika intranetu do ekstranetu. Możesz jednak zwolnić użytkownika wewnętrznego z portalu i zaprosić go jako użytkownika ekstranetu pod innym adresem e-mail.
4. Potrzebuję, aby użytkownik miał stary adres e-mail do autoryzacji, co mam zrobić w takim przypadku?
W takim przypadku użytkownik musi przejść do swojej sieci Bitrix24 Network i zmienić swój adres e-mail. Następnie możesz ponownie wysłać zaproszenie na stary e-mail tego użytkownika.