Okres sprawozdawczy jest jednym z najważniejszych parametrów do budowania raportów analitycznych w CRM. Pomaga śledzić elementy, nad którymi pracował pracownik.
Jak to działa?
Na przykład okres sprawozdawczy to kwiecień 2022 r.
Deal trafi do okresu sprawozdawczego, jeśli: | Przykład: |
---|---|
Deal został dodany, edytowany lub zamknięty w tym okresie. | Deal został utworzony w 2021 r. i zamknięty w kwietniu 2022 r. |
Deal został zamknięty, jednak do formularza zamkniętego deala dodano nową aktywność. | Deal został zamknięty dwa miesiące temu, ale w tym miesiącu trzeba wysłać do klienta wiadomość e-mail (na przykład fakturę końcową). |
Deal jest w toku (nie został jeszcze zamknięty). | Deal został utworzony w 2019 r., ale nie został jeszcze zamknięty. |
Jaka jest różnica między filtrem "Okres sprawozdawczy" a filtrami "Utworzono dnia" i "Data zakończenia"?
- Jeśli chcesz utworzyć raport zawierający tylko elementy utworzone w konkretnym okresie, użyj filtrów Data utworzenia i Data zakończenia.
- Jeśli chcesz zbudować raport, który zawiera tylko elementy w toku, użyj filtru Okres sprawozdawczy.
W tym artykule dowiesz się, jak zmieniają się dane w zależności od tego, które pola wypełniłeś: Okres sprawozdawczy czy Data utworzenia i Data zakończenia. Weźmy na przykład raport Lejek sprzedażowy z Analityki CRM.
Wybierzemy Bieżący miesiąc jako okres raportowania i zobaczymy, że mamy 6 wygranych deali.
Jeśli otworzymy listę deali, zobaczymy, że nie wszystkie deale są utworzone w tym miesiącu. Jednak te deale zostały zamknięte dzisiaj i dlatego są wyświetlane w tym raporcie.
Następnie odznaczmy pole Okres sprawozdawczy klikając Dodaj pole.
Dodamy pola: Utworzono dnia i Data zakończenia. Wybierzemy filtr Bieżący miesiąc dla obu tych pól.
Na liście pozostały tylko 4 deale. Te deale zostały utworzone i zamknięte w tym miesiącu.