Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Mój profil
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
Enterprise
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Strona startowa: Vibe
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Kwestie ogólne
Sales Intelligence
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24Care

Reguły automatyzacji w CRM

Reguły automatyzacji to działania, które są automatycznie uruchamiane na określonym etapie lejka sprzedażowego. Reguły automatyzacji Bitrix24 pomogą Ci zautomatyzować pracę z elementami CRM.

Przykład 1: Możesz zautomatyzować proces wysyłania dokumentów do klientów, korzystać z reguł automatyzacji Utwórz dokument i Wyślij e-mail do klienta.

Przykład 2: użyj reguły automatyzacji Powiadom przełożonego, aby przełożony mógł kontrolować wszystkie procesy w swoim dziale.

To narzędzie nie jest dostępne we wszystkich planach taryfowych. Czytaj więcej: Cennik Bitrix24.

Jak działają reguły automatyzacji

Aby otworzyć sekcję z regułami automatyzacji, przejdź do sekcji CRM i kliknij Automatyzacja.

Wszystkie elementy, w których można zastosować reguły automatyzacji, mają etapy. Reguła automatyzacji zostanie uruchomiona w momencie przeniesienia elementu CRM na etap z tą regułą automatyzacji związany.

Przykład: reguła automatyzacji Zmień osobę odpowiedzialną się uruchomi, gdy deal przejdzie do trzeciego etapu.

Każda reguła automatyzacji wykonuje tylko jeden typ działania: zmiana odpowiedzialnego, utworzenie dokumentu itp. Jednocześnie do etapu można dodać wiele reguł automatyzacji, które będą uruchamiane jednocześnie lub w określonej kolejności.

W dealach reguły automatyzacji są konfigurowane dla każdego lejka osobno. Czytaj więcej w artykule: Utwórz kilka lejków sprzedażowych.

Typy reguł automatyzacji

W Bitrix24.CRM reguły automatyzacji dzielą się na podstawowe i pomocnicze.

  1. Podstawowe reguły automatyzacji to reguły automatyzacji, które wykonują działania. Na przykład Wyślij SMS, Utwórz dokument itp.
  2. Pomocnicze reguły automatyzacji to reguły automatyzacji, które nie wykonują żadnych działań, ale wysyłają zapytania lub tworzą dane bez natychmiastowego wyświetlania wyniku. Aby zobaczyć dane utworzone przez pomocniczą regułę automatyzacji, musisz dodać regułę podstawową po regule pomocniczej. Ta reguła automatyzacji wyświetli informacje, na przykład w powiadomieniu lub w wiadomości.
  3. Czytaj więcej: Reguły pomocnicze.

Wszystkie reguły automatyzacji można pogrupować w różne kategorie.

  • Dla pracowników. Reguły wykonują jakieś działania w CRM lub z pracownikami: zmieniają dokumenty, wysyłają powiadomienia do pracowników, tworzą zadania.
  • Czytaj więcej: Reguły automatyzacji dla pracowników.
  • Do komunikacji z klientami. Reguły służą do komunikacji z klientem: wysyłają SMS-y lub dzwonią do klienta.
  • Czytaj więcej: Reguły automatyzacji do komunikacji z klientami.
  • Niestandardowe reguły automatyzacji — są to webhooki i aplikacje Bitrix24.Market, które dodają reguły automatyzacji od zewnętrznych programistów.
  • Czytaj więcej: Zasoby dla programistów.
  • Wyzwalacze śledzą działania użytkownika/klienta w CRM, po czym element CRM przechodzi do etapu, w którym ustawiono wyzwalacz. Wyzwalacze z kolei aktywują odpowiednie reguły automatyzacji.
  • Czytaj więcej: Wyzwalacze.

Przykład konfiguracji reguły automatyzacji

Załóżmy, że masz zainstalowany formularz CRM w swojej witrynie. Wszystkie zamówienia z formularza CRM zostaną dodane do pierwszego etapu, a szacowany czas przetwarzania deala to 15-30 minut. Wyślemy do klienta SMS z informacją, że menedżer skontaktuje się z nim w ciągu 30 minut w celu omówienia szczegółów.

Dzięki temu klient będzie miał pewność, że jego wniosek jest rozpatrywany, a menedżer będzie miał wystarczająco dużo czasu na rozpatrzenie wniosku.

Menedżer skontaktował się z klientem i teraz musi przygotować dokumenty. Przenosi deal na etap Utwórz dokumenty. Do tego etapu dodajmy reguły Utwórz dokument i Wyślij e-mail z linkiem do faktury.

Następnie dodajmy wyzwalacz, który będzie śledził płatność faktury i przeniesie deal na odpowiedni etap.

Czytaj więcej: Wyzwalacze.

Na tym samym etapie dodajmy regułę Utwórz zadanie, która utworzy zadanie dla pracownika, aby przygotować produkt do wysyłki.

W ten sposób możesz szybko utworzyć reguły automatyzacji, które zoptymalizują pracę menedżera i przyspieszą zamykanie deali.


Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Reguły w CRM: Alerty pracownika Reguły w CRM: automatyzacja workflow Reguły w CRM: Informacje o kliencie Więcej o regułach automatyzacji: Utwórz dokument CRM Wyzwalacze CRM Wyzwalacze w CRM: komunikacja z klientem Więcej o wyzwalaczach: Otwarto dokument Więcej o regule Wygeneruj kod QR i wyzwalaczu Zeskanuj kod QR Więcej o regułach: dodaj do listy wyjątków Reguła Wygeneruj kod QR i wyzwalacz Skanuj kod QR