Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Mój profil
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
Enterprise
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Strona startowa: Vibe
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Kwestie ogólne
Sales Intelligence
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24Care

Pola niestandardowe w fakturach i inteligentnych procesach SPA

Pola niestandardowe potrzebne są do przechowywania dodatkowych informacji o klientach, jeśli formularz faktury lub procesu inteligentnego nie ma odpowiedniego pola systemowego. Możesz tworzyć dowolne pola i dostosowywać formularze do specyfiki swojego biznesu. Na przykład dodaj pola ze sposobami płatności, które są dostępne w Twojej firmie.

Ten artykuł dotyczy niestandardowych pól w fakturach i inteligentnych procesach.

Jeśli chcesz utworzyć niestandardowe pola w leadach, dealach, kontaktach, firmach i ofertach, ten artykuł będzie pomocny Pola niestandardowe w CRM.

Jeśli potrzebujesz niestandardowych pól w formularzu magazynu, przeczytaj artykuł Pola niestandardowe w formularzu magazynu.

W ten sam sposób tworzone są niestandardowe pola w fakturach, inteligentnych procesach w CRM i zautomatyzowanych rozwiązaniach. Pola niestandardowe mogą tworzyć administratorzy i pracownicy Bitrix24 z uprawnieniem Użytkownik może edytować ustawienia.
Uprawnienia dostępu do CRM


Typy pól niestandardowych

Faktury i procesy inteligentne mają kilka typów pól niestandardowych. Przeznaczone są do przechowywania różnych typów danych. Typ można wybrać podczas tworzenia pola.

  • Powiązanie z elementami CRM. Wybierz konkretny element CRM: lead, deal, kontakt, firmę i inne.
  • Powiązanie ze słownikami CRM. Wybierz wartość z katalogu CRM, na przykład etap faktury.
    Statusy i pola rozwijane
  • Pieniądze. Wybierz kwotę i walutę.
  • Powiązanie z pracownikiem. Wybierz pracownika firmy.
  • Wiersz. W polu można wpisać dowolne informacje: tekst, liczby, daty.
  • Liczba całkowita. W polu można wpisać tylko liczbę całkowitą. Na przykład wiek klienta lub procent rabatu.
  • Liczba. Dowolna liczba, na przykład ocena jakości obsługi.
  • Data i godzina. Data i dokładna godzina. Na przykład data i godzina spotkania z klientem.
  • Data. Data bez godziny. Na przykład data płatności faktury.
  • Tak/Nie. Wybierz wartość Tak lub Nie. Na przykład, czy potrzebna jest dostawa towaru.
  • Adres. Można wybrać adres na mapie. Na przykład wskaż adres dostawy.
  • Link. Dowolne linki: strona klienta, profil w sieciach społecznościowych, link do dokumentu lub obrazu.
  • Plik. Pole do przesyłania plików: umowa, dokumentacja techniczna, nagranie rozmowy z klientem.
  • Lista. Utwórz zestaw wartości. W polu można wybrać jedną lub kilka wartości z listy. Na przykład wskaż sposób płatności faktury: gotówka, karta, kod QR.
  • Powiązanie z sekcjami bloków informacyjnych. W polu można wybrać sekcję bloku informacyjnego: dział ze struktury firmy, sekcję katalogu produktów.
  • Powiązanie z elementami bloków informacyjnych. Można wybrać konkretny element bloku informacyjnego: produkt, element procesu biznesowego.

Jak utworzyć niestandardowe pole

Możesz utworzyć pole w formularzu faktury lub w ustawieniach procesu inteligentnego. Przyjrzyjmy się, jak utworzyć pole niestandardowe na przykładzie faktury.

Utwórz pole w formularzu. Ten sposób jest odpowiedni, jeśli chcesz szybko utworzyć pole niestandardowe w formularzu faktury.

Otwórz formularz, kliknij Utwórz pole i wybierz jego typ.

Wpisz nazwę pola i włącz potrzebne parametry. Parametry mogą się różnić w zależności od typu pola.

  • Wymagany na etapie: użytkownik nie będzie mógł zapisać faktury, dopóki nie wypełni tego pola. Pole można ustawić jako wymagane na wszystkich etapach lub tylko na konkretnych.
    Wymagane pola w CRM
  • Wielokrotne: użytkownik będzie mógł wprowadzić w polu wiele wartości.
  • Zawsze pokazuj: pole będzie widoczne w formularzu faktury, nawet jeśli nie jest wypełnione.
  • Wyświetl to pole wyłącznie dla wybranych użytkowników: wybierz pracowników, którzy będą widzieć informacje w tym polu. Pole będzie ukryte przed innymi pracownikami.
    Uprawnienia dostępu do pól niestandardowych w CRM

Po skonfigurowaniu ustawień kliknij Zapisz. Pole pojawi się w formularzu faktury i możesz od razu je wypełnić.

Utwórz pole w ustawieniach faktury. Ten sposób jest odpowiedni, jeśli chcesz utworzyć pole z ustawieniami zaawansowanymi. Na przykład ogranicz rozmiar i format plików, które można dołączyć do pola.

Przejdź do sekcji CRM > Sprzedaż > Faktury > Ustawienia (⚙️) > Ustawienia pola. Kliknij Utwórz.

Skonfiguruj ustawienia pola. Mogą się one różnić w zależności od typu pola. Przyjrzyjmy się ustawieniom na przykładzie typu Lista.

Ogólne ustawienia. Te ustawienia są takie same dla wszystkich typów pól.

  • Rodzaj danych: wybierz, jakie dane będą przechowywane w polu.
    Typy pól niestandardowych
  • ID pola: generowany automatycznie. Kod można używać w dokumentach CRM i do konfiguracji integracji z systemami zewnętrznymi.
  • Nazwa: wyświetlana w formularzu elementu.
  • Sortuj: wpływa na kolejność wyświetlania pól na liście. Im mniejsza liczba, tym wyżej pole na liście.
  • Wielokrotne: użytkownik będzie mógł wprowadzić w pole kilka wartości.
  • Wymagane: użytkownik nie będzie mógł zapisać elementu CRM, dopóki nie wypełni tego pola.
  • Pokaż w filtrze: użytkownik będzie mógł filtrować faktury według wartości w tym polu. Jeśli opcja jest wyłączona, pole nie jest wyświetlane w filtrze.
    Wyszukiwanie w Bitrix24 CRM
  • Możliwość wyszukiwania: użytkownik będzie mógł wprowadzić wartość pola w pasku wyszukiwania i znaleźć wszystkie faktury z tą wartością.

Wartości listy. Ustawienie to jest dostępne tylko dla pól typu Lista. Wypisz każdą wartość w osobnym wierszu.

Wartość domyślna to wartość, która jest automatycznie wypełniana w polu. Użytkownik może pozostawić tę wartość lub ją zmienić.

Wszystkie języki. Jeśli pracownicy używają różnych języków interfejsu Bitrix24, wskaż, jak pole będzie się nazywać w innych językach.

Ustawienia dodatkowe. Ustawienia te mogą się różnić w zależności od typu pola.

Po utworzeniu pole można wypełnić w formularzu faktury.


Jak edytować lub usunąć pole niestandardowe

Pole możesz edytować w formularzu faktury lub w ustawieniach pola. Pole możesz usunąć tylko w ustawieniach.

Zmiana parametrów Rodzaj, ID i Wielokrotne jest niedostępna po utworzeniu pola.

Edytuj pole w formularzu elementu CRM. Otwórz element CRM, kliknij Ustawienia (⚙️) obok potrzebnego pola i wybierz Konfiguruj. Po wprowadzeniu zmian kliknij Zapisz.

Edytuj pole w ustawieniach faktury lub inteligentnego procesu.

  1. Przejdź do sekcji CRM > Sprzedaż > Faktury lub otwórz potrzebny proces inteligentny.
  2. Kliknij Ustawienia (⚙️) > Ustawienia pola.
  3. Aby otworzyć ustawienia dla konkretnego pola, kliknij jego nazwę.
  4. Wprowadź zmiany i kliknij Zapisz.

Usuń pole.

  1. Przejdź do sekcji CRM > Sprzedaż > Faktury lub otwórz potrzebny proces inteligentny.
  2. Kliknij Ustawienia (⚙️) > Ustawienia pola
  3. Otwórz ustawienia potrzebnego pola i kliknij Usuń.
Jeśli usuniesz pole, dane znajdujące się w tym polu również zostaną usunięte.

W skrócie

  • Pola niestandardowe potrzebne są do przechowywania dodatkowych informacji o klientach, jeśli formularz faktury lub procesu inteligentnego nie ma odpowiedniego pola systemowego.
  • Pola niestandardowe mogą tworzyć administratorzy i pracownicy Bitrix24 z uprawnieniem Użytkownik może edytować ustawienia.
  • Możesz utworzyć pole w formularzu elementu oraz w ustawieniach faktury lub procesu inteligentnego.
  • Wybierz typ pola i skonfiguruj parametry: wymagane, wielokrotne i inne.
  • Po utworzeniu pola możesz edytować wszystkie ustawienia oprócz parametrów Rodzaj, ID i Wielokrotne.
  • Jeśli usuniesz pole, dane znajdujące się w tym polu również zostaną usunięte.

Polecane artykuły:

Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Możliwości Faktur Nowe faktury w CRM Jak utworzyć i wysłać fakturę do klienta Kanban w CRM Faktury Widok Terminy w fakturach i ofertach Nowe i stare faktury w CRM Widok listy w CRM Pola standardowe w CRM Szablony faktur i ofert