Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Mój profil
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
Enterprise
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Strona startowa: Vibe
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Kwestie ogólne
Sales Intelligence
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24Care

Reguły i wyzwalacze w CRM: Zarządzanie zadaniami

Reguły automatyzacji i wyzwalacze w CRM pomagają zautomatyzować różne scenariusze pracy z klientami. Reguły wykonują rutynowe działania, na przykład wysyłają e-maile i wiadomości na czat, tworzą zadania, tworzą dokumenty. Wyzwalacze śledzą działania klientów i zmiany w CRM: przeczytanie e-maila, opłatę faktury, zmianę wartości pól w formularzu i inne. Kiedy nastąpi wskazane działanie, wyzwalacz przeniesie element CRM na inny etap.
Reguły automatyzacji w CRM
Wyzwalacze w CRM

Aby skonfigurować reguły automatyzacji i wyzwalacze, przejdź do sekcji CRM, wybierz potrzebny element i kliknij Reguły automatyzacji.
Interfejs dodawania reguł automatyzacji i wyzwalaczy

Reguły automatyzacji i wyzwalacze są podzielone na grupy w zależności od zadań, które rozwiązują. W tym artykule opowiemy o grupie Zarządzanie zadaniami:


Utwórz zadanie

Gdy element CRM osiągnie określony etap, reguła automatyzacji utworzy zadanie: doda opis i uczestników, określi termin i inne parametry.

Ustawienia reguły automatyzacji Utwórz zadanie

Utwórz regułę automatyzacji w dealach na etapie Przygotowanie projektu. Kiedy deal osiągnie ten etap, reguła automatyzacji utworzy zadanie przygotowania projektu dla klienta.

Nazwa zadania. Podaj nazwę zadania. Aby pracownicy mogli szybko znaleźć potrzebne zadanie, dodaj do nazwy informacje z elementu CRM: nazwę deala, imię klienta, datę zamówienia.

4 Do nazwy zadania dodano nazwę deala

Opis zadania. Napisz, co pracownik ma zrobić. Do opisu można automatycznie dodać informacje z elementu CRM: szczegóły zamówienia, życzenia klienta, kwotę deala.

Odpowiedzialny. Wybierz pracownika, który będzie wykonywał zadanie.

5 Do opisu zadania dodano życzenia klienta i informacje o projekcie

Termin ostateczny. Podaj, kiedy zadanie ma być wykonane.
Ustawienia czasu w regułach automatyzacji

6 Termin zadania nastąpi 7 dni po jego utworzeniu

Więcej. Podaj dodatkowe parametry zadania. Na przykład, dodaj uczestników, listę kontrolną, przypisz zadanie do grupy, włącz śledzenie czasu zadania.
Jak utworzyć zadanie

7 Dodaliśmy uczestników i obserwatora

Kiedy deal osiągnie określony etap Przygotowanie projektu, reguła automatyzacji utworzy zadanie. Zadanie można otworzyć z osi czasu deala.

Uczestnicy zostali automatycznie dodani do zadania, a w opisie pojawiły się dane z formularza deala: rodzaj projektu, wymiary, życzenia klienta.


Obserwuj status zadania

Wyzwalacz zmieni etap elementu CRM, gdy zadanie powiązane z tym elementem osiągnie określony status. Na przykład, kiedy menedżer zakończy zadanie dotyczące przygotowania projektu, wyzwalacz przeniesie deal na etap prezentacji projektu.

Ustawienia wyzwalacza Obserwuj status zadania

Skonfiguruj wyzwalacz w dealach na etapie Prezentacja projektu. Kiedy zadanie dotyczące przygotowania projektu osiągnie status Zakończone, wyzwalacz przeniesie deal na etap Prezentacja projektu.

Nazwa wyzwalacza. Zmień standardową nazwę, jeśli konfigurujesz kilka wyzwalaczy dla różnych statusów zadań. Dzięki temu szybko znajdziesz potrzebny wyzwalacz na stronie ustawień.

Status. Wybierz status. Kiedy zadanie osiągnie ten status, wyzwalacz przeniesie element CRM na inny etap.

12 Wyzwalacz zadziała dla zadań ze statusem Zakończone

Pola zadań. Aby wyzwalacz zadziałał tylko dla potrzebnych zadań, skonfiguruj filtr. Na przykład wyzwalacz będzie działał tylko w przypadku zadań, których tytuł zawiera określone słowa.

13 Wyzwalacz zadziała tylko dla zakończonych zadań, których tytuł zawiera słowo Projekt

Zmień etap jako. Wybierz pracownika. Na osi czasu i w historii elementu CRM pojawi się zapis o zmianie etapu w imieniu tego użytkownika.

Zezwól na przełączanie do poprzedniego stanu. Aby wyzwalacz mógł przenieść element na poprzedni etap, włącz tę opcję. Na przykład, wyzwalacz przeniesie deal z ostatniego etapu na pierwszy.

14 Wyzwalacz zmieni etap w imieniu odpowiedzialnego pracownika

Sprawdź, jak zadziała wyzwalacz. Kiedy pracownik zakończy zadanie, wyzwalacz przeniesie deal na etap Prezentacja projektu. Na osi czasu deala pojawi się status zadania i zapis o zmianie etapu.


Pobierz informacje o zadaniu

Reguła ta jest pomocnicza. Pobiera informacje z pól zadania i przekazuje je do innych reguł automatyzacji. Na przykład, pobiera termin zadania, a inna reguła automatyzacji zapisuje tę datę w polu deala. Wartość pola można wykorzystać do dalszej automatyzacji, na przykład do wysłania e-maila do klienta z datą zawarcia umowy.
Reguły pomocnicze w CRM

Ustawienia reguły automatyzacji Pobierz informacje o zadaniu

Reguła automatyzacji Pobierz informacje o zadaniu działa w połączeniu z innymi regułami automatyzacji. Aby pokazać jej ustawienia, rozważmy przykład. W dealach na etapie Przygotowanie umowy utwórz trzy reguły automatyzacji, które zadziałają jedna po drugiej:

Skonfiguruj ustawienia reguły automatyzacji Pobierz informacje o zadaniu.

ID zadania. Podaj ID zadania, które wcześniej utworzyła reguła Utwórz zadanie na tym samym etapie. W tym celu kliknij Trzy kropki (...) > Reguły automatyzacji > Utwórz zadanie > ID zadania.
Jeśli zadanie zostało utworzone na innym etapie

Wybierz pola. Zaznacz na liście pola, z których reguła uzyska informacje.

Aby wybrać kilka pól, przytrzymaj Ctrl na Windows (Cmd na Mac) i zaznacz potrzebne.
19 Reguła automatyzacji uzyska informacje z pola Termin ostateczny

Sprawdź, jak zadziałały reguły automatyzacji. Kiedy deal osiągnie etap Przygotowanie umowy, pierwsza reguła utworzy zadanie, druga uzyska informacje o terminie, a trzecia wskaże datę w polu Data umowy deala.


Jeśli zadanie zostało utworzone na innym etapie

W ustawieniach reguły automatyzacji Pobierz informacje o zadaniu trzeba podać ID zadania stworzonego przez inną regułę automatyzacji. Aby poznać ID zadania, które zostało stworzone na innym etapie, zapisz ID w polu niestandardowym deala za pomocą reguły automatyzacji Modyfikuj pozycję.

1. Utwórz pole niestandardowe w dealu. Otwórz formularz deala i kliknij Utwórz pole.
Pola niestandardowe w CRM

21 Utworzono pole "ID zadnia" typu "String"

2. Utwórz regułę automatyzacji "Modyfikuj pozycję". Reguła automatyzacji zapisze w polu niestandardowym deala ID zadania, które wcześniej utworzyła inna reguła automatyzacji na tym samym etapie.

22 Reguła automatyzacji "Modyfikuj pozycję" zadziała po regule automatyzacji "Utwórz zadanie"
23 Reguła automatyzacji wypełni pole niestandardowe deala — wstawi w wartość "ID zadania" z poprzedniej reguły automatyzacji

3. Podaj ID zadania w ustawieniach reguły automatyzacji "Pobierz informacje o zadaniu". W polu ID zadania wstaw wartość pola niestandardowego deala.


Zakończ zadanie

Reguła automatyzacji automatycznie zakończy zadania utworzone przez inne reguły automatyzacji. Na przykład, gdy deal osiągnie etap Zamknięty Wygrany, reguła automatyzacji zakończy zadania utworzone przez inne reguły automatyzacji na wcześniejszych etapach.

Ustawienia reguły automatyzacji Zakończyć zadanie

Utwórz regułę automatyzacji na etapie Zamknięty Wygrany. Kiedy menedżer zakończy deal, reguła automatyzacji zamknie zadania, które stworzyła reguła automatyzacji Utwórz zadanie na etapie Przygotowanie projektu.

Zakończ zadania utworzone w lejku. Wybierz lejek deala. Reguła automatyzacji zakończy zadania stworzone przez inną regułę automatyzacji w tym lejku.

Zakończ zadania utworzone na etapie. Wybierz etap deala. Reguła automatyzacji zakończy zadania stworzone przez inną regułę automatyzacji na tym etapie.

Aby wybrać kilka etapów, przytrzymaj Ctrl na Windows (Cmd na Mac) i zaznacz potrzebne.
Reguła automatyzacji zakończy zadania, które zostały stworzone w lejku "Sprzedaż" na etapie "Przygotowanie projektu"

Sprawdź, jak zadziałała reguła automatyzacji. Kiedy menedżer pomyślnie zamknie deal, reguła automatyzacji natychmiast zakończy zadanie. Zapis o tym pojawi się na osi czasu.

Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Jak usunąć regułę lub wyzwalacz w CRM Reguły automatyzacji w CRM Więcej o wyzwalaczach: Otwarto dokument Reguły pomocnicze w CRM Reguły automatyzacji: Edytuj zmienną i Operacje matematyczne Obliczanie zysku Reguły w CRM: automatyzacja workflow Więcej o regułach automatyzacji: Zmień osobę odpowiedzialną Więcej o regułach automatyzacji: Utwórz dokument CRM Reguły automatyzacji: komunikacja z klientem