Reguły automatyzacji mogą wykonywać różne operacje matematyczne. W tym artykule dowiesz się, jak zautomatyzować proces obliczania zysku, korzystając z reguł automatyzacji.
Utwórz i skonfiguruj pola niestandardowe Zysk i Wydatki
Utwórz pola- Przejdź do Ustawień CRM,
- Otwórz sekcję Ustawienia formularzy i raportów,
- Wybierz Pola dodatkowe.
- Kliknij przycisk Dodaj pole, aby utworzyć pola niestandardowe dla deali.
- Utwórz dwa pola niestandardowe. Nazwij je Wydatki i Zysk. Wybierz typ Liczba dla obu tych pól.
Pola niestandardowe w CRM
Dodaj pola do deali. Dodaj nowy deal i otwórz go. W sekcji O dealu kliknij Wybierz pole > dodaj utworzone pola niestandardowe Zysk i Wydatki.
Skonfiguruj pola- Kliknij ikonę koła zębatego obok pola Wydatki i wybierz Konfiguruj.
- Zaznacz pole jako wymagane, zaczynając od drugiego etapu. Zapisz zmiany.
Wymagane pola w CRM
Skonfiguruj regułę automatyzacji
- Przejdź do sekcji Automatyzacja,
- Dodaj regułę automatyzacji Modyfikuj pozycję do drugiego etapu deala,
- Usuń pole Nazwa,
- Wybierz pole Zysk.
- Wpisz
=
w polu Zysk > kliknij przycisk menu (...) obok pola > kliknij Deale > Przychód. - Następnie wpisz minus
-
i wybierz z menu (...) pole Wydatki.
Reguły automatyzacji w CRM
Jak to działa
- Po utworzeniu deala dodaj produkty wybrane przez klienta.
- Przenieś deal do drugiego etapu i dodaj informacje o wydatkach.
- Reguła automatyzacji zostanie uruchomiona, a pole Zysk otrzyma wartość.
Raport zysków
Możesz utworzyć raport dla tych pól.
- Przejdź do sekcji Raporty > kliknij Dodaj raport.
- Dodaj pola Wydatki i Zysk. Zapisz zmiany.
Raport będzie wyświetlał dane z pól niestandardowych Zysk i Wydatki.
Kreator raportów w CRM