Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Mój profil
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
Enterprise
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Strona startowa: Vibe
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Kwestie ogólne
Collaby
Rezerwacja online
Sales Intelligence
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24Care

Reguły automatyzacji: Produkty

Za pomocą reguł automatyzacji można zautomatyzować różne scenariusze pracy z klientami: utworzyć ofertę, wysłać e-mail, zaplanować rozmowę telefoniczną lub spotkanie i inne.
Reguły automatyzacji w CRM

Reguły automatyzacji są pogrupowane według typów zadań, które rozwiązują. W artykule opowiemy o grupie Produkty:

Grupa reguł automatyzacji Produkty jest dostępna w dealach, ofertach i fakturach.

1-2. Przejdź do sekcji CRM i wybierz odpowiedni element.
3. Otwórz Reguły automatyzacji.
4. Kliknij Utwórz.
5. Wybierz etap, na którym chcesz skonfigurować regułę automatyzacji.
6. Przejdź do grupy reguł automatyzacji Produkty.
Interfejs dodawania reguł automatyzacji i wyzwalaczy


Dodaj pozycję produktową

Kiedy element CRM trafia na określony etap, reguła automatyzacji dodaje do niego wybrany produkt.
Jak dodać produkty do deali, leadów i ofert

Reguła automatyzacji dodaje tylko jeden typ produktu, ale można określić jego ilość. Jeśli chcesz dodać różne produkty, skonfiguruj kilka reguł automatyzacji.

Ustawienia reguły automatyzacji Produkty

Utwórz regułę automatyzacji w dealach na etapie W toku.

ID produktu. Wybierz produkt z listy, w polu pojawi się jego ID.

Cena. Podaj koszt produktu. Można to zrobić ręcznie lub wstawić wartość stałej, zmiennej, pola z formularza elementu CRM. Kliknij Trzy kropki (...) i wybierz wartość.

Ilość. Określ ilość produktu.

Rabat, %. Podaj procent rabatu lub pozostaw pole puste, jeśli rabat nie jest potrzebny. Dodać rabat można ręcznie lub wstawić wartość zmiennej. W tym celu kliknij Trzy kropki (...) i wybierz wartość.

Sprawdź, jak zadziałała reguła automatyzacji. Gdy deal osiągnie etap W toku, reguła automatyzacji doda produkt do formularza.


Skopiuj lub przenieś pozycje produktowe

Reguła automatyzacji kopiuje lub przenosi produkty do innego elementu CRM. Na przykład, gdy deal osiągnie ostatni etap, reguła automatyzacji skopiuje z niego produkty do deala z innego lejka sprzedażowego.

Jeśli formularz elementu CRM zawiera wiele produktów, reguła automatyzacji skopiuje lub przeniesie je wszystkie.

Ustawienia reguły automatyzacji Skopiuj lub przenieś pozycje produktowe

W dealach na etapie Dodatkowe usługi utwórz dwie reguły automatyzacji: Utwórz element CRM i Skopiuj lub przenieś pozycje produktowe. Gdy pierwsza reguła automatyzacji utworzy deal w innym lejku sprzedażowym, druga skopiuje do niego produkty.

Skonfiguruj ustawienia reguły automatyzacji Utwórz element CRM.

Typ elementu CRM. Wybierz element, który utworzy reguła automatyzacji. W naszym przykładzie jest to deal.

Lejek. Wybierz lejek sprzedażowy, w którym reguła automatyzacji utworzy nowy deal.

Reguła automatyzacji utworzy deal w lejku sprzedażowym "Obsługa"

Skonfiguruj ustawienia reguły automatyzacji Skopiuj lub przenieś pozycje produktowe.

Cel. Wybierz z listy element CRM, do którego chcesz skopiować lub przenieść produkt: deal, faktura, dokument, zamówienie lub proces inteligentny.

ID celu. Podaj ID elementu CRM, do którego reguła automatyzacji przeniesie lub skopiuje produkt. Aby skopiować produkty do deala utworzonego przez inną regułę automatyzacji, wybierz Trzy kropki (...) > Reguły automatyzacji > Utwórz element CRM > ID nowego elementu CRM.

Działanie. Wybierz, co należy zrobić z produktami: kopiować lub przenieść.

  • Przenieś: produkt zostanie usunięty z deala i dodany do nowego elementu CRM.
  • Kopiuj: produkt zostanie skopiowany do nowego elementu CRM i pozostanie w dealu.

Gdy deal osiągnie etap Dodatkowe usługi, reguła automatyzacji skopiuje produkt do formularza nowego deala.


Uzyskaj informacje o pozycji produktowej

Pomocnicza reguła automatyzacji, która pobiera informacje z formularza produktu i przekazuje je do innych reguł automatyzacji. Na przykład otrzymuje informacje o nazwie i cenie produktu, a inna reguła automatyzacji wysyła do klienta wiadomość e-mail zawierającą te dane.

Jeśli formularz elementu CRM ma kilka produktów, reguła automatyzacji przekaże informacje tylko o pierwszym produkcie z listy.

Ustawienia reguły automatyzacji Uzyskaj informacje o pozycji produktowej

W dealach na etapie Dostawa utwórz dwie reguły automatyzacji: Uzyskaj informacje o pozycji produktowej i Wyślij e-mail do klienta. Kiedy pierwsza reguła automatyzacji otrzyma dane o nazwie i koszcie produktu, druga wyśle je do klienta.

Skonfiguruj regułę automatyzacji Uzyskaj informacje o pozycji produktowej.

Identyfikator produktu. Kliknij Trzy kropki (...) obok pola, wpisz w wyszukiwarce wartość Produkty i wybierz ją.

Teraz skonfiguruj regułę automatyzacji, która wyśle do klienta e-mail z nazwą i kosztem produktu. Utwórz ją na tym samym etapie, na którym znajduje się reguła automatyzacji Uzyskaj informacje o pozycji produktowej.
Reguły automatyzacji w CRM: komunikacja z klientem

Gdy deal osiągnie etap Dostawa, pierwsza reguła automatyzacji otrzyma informacje o produkcie, a druga wyśle e-mail do klienta z tą informacją.


Usuń pozycje produktowe

Gdy element CRM osiągnie określony etap, reguła automatyzacji usunie wszystkie produkty z formularza. Na przykład, jeśli klient zrezygnował z zakupu produktu. Reguła automatyzacji ma tylko podstawowe ustawienia: kolejność i warunki uruchomienia. Dodatkowe ustawienia nie są potrzebne.


Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Jak wybrać tryb działania CRM Zestawy danych Kreatora BI: pracownicy, struktura firmy i połączenia Jak dodać odbiorcę do wiadomości e-mail w Poczcie Bitrix24 Często zadawane pytania dotyczące zadań Bitrix24 Jak skonfigurować reguły wyświetlania pól w formularzach kontaktowych CRM Często zadawane pytania dotyczące poczty w CRM Jak pracować z wyrażeniami regularnymi w inteligentnych procesach Jak dodać odbiorcę do wiadomości e-mail w CRM Jak wyłączyć wyświetlanie połączeń z CRM w Kalendarzu Uprawnienia dostępu do Kalendarza Bitrix24