Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Bezpieczeństwo w Bitrix24
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Mój profil
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
Enterprise
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Strona startowa: Vibe
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Kwestie ogólne
Collaby
Rezerwacja online
Sales Intelligence
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24 Helpdesk

Reguły i wyzwalacze w CRM: Płatność

Reguły automatyzacji i wyzwalacze w CRM automatyzują różne scenariusze pracy z klientami. Reguły automatyzacji wykonują rutynowe zadania, takie jak wysyłanie e-maili, tworzenie zadań czy generowanie dokumentów. Z kolei wyzwalacze monitorują działania klientów oraz zmiany w systemie CRM, takie jak otwarcie e-maila, opłacenie faktury czy modyfikacja wartości pól w formularzu. Gdy zostanie wykonane określone działanie, wyzwalacz przeniesie element do odpowiedniego etapu, zgodnie z jego konfiguracją.
Reguły automatyzacji w CRM
Wyzwalacze w CRM

Reguły automatyzacji i wyzwalacze są pogrupowane według typów zadań, które rozwiązują. W artykule opowiemy o grupie Płatność:

Reguły automatyzacji Automatyczne przetwarzanie płatności i Uzyskaj informacje o płatności działają tylko w trybie Deale + Zamówienia w CRM. Nie opisujemy tych reguł automatyzacji w artykule, ponieważ ten tryb nie jest już używany w Bitrix24.

1-2. Przejdź do sekcji CRM i wybierz potrzebny element. Na przykład leady lub deale.
3. Otwórz sekcję Reguły automatyzacji.
4. Kliknij Utwórz.
5. Wybierz etap, na którym chcesz skonfigurować regułę automatyzacji lub wyzwalacz.
6. Przejdź do grupy reguł automatyzacji Płatność.


Utwórz link do płatności

Pomocnicza reguła automatyzacji generuje link do płatności online za produkty lub usługi, który jest przekazywany innym regułom automatyzacji. Link zawiera dane do płatności, takie jak kwota zamówienia oraz informacje o produktach. Na przykład jedna reguła automatyzacji tworzy link do płatności za produkt, a kolejna wysyła go klientowi w wiadomości e-mail.

Jeśli w elemencie CRM istnieje już dokument do płatności, reguła automatyzacji nie wygeneruje linku.

Konfiguracja reguły automatyzacji Utwórz link do płatności

W dealach na etapie Faktura utworzymy dwie reguły automatyzacji: Utwórz link do płatności oraz Wyślij e-mail do klienta. Gdy pierwsza reguła wygeneruje link do płatności, druga reguła wyśle go do klienta.

Rozważmy konfigurację reguły automatyzacji Utwórz link do płatności.

Automatyczne tworzenie linku do płatności. Wybierz opcję Tak. Jeśli pracujesz z zamówieniami, możesz wybrać Nie i wprowadzić ID zamówienia.

Teraz skonfigurujemy regułę automatyzacji, która wyśle klientowi e-mail zawierający link do płatności za produkt.

6 Reguła automatyzacji „Wyślij e-mail do klienta” zostanie uruchomiona po regule „Utwórz link do płatności”. W treści e-maila umieściliśmy link wygenerowany przez poprzednią regułę automatyzacji.

Gdy deal osiągnie etap Faktura, pierwsza reguła automatyzacji wygeneruje link, a druga wyśle klientowi e-mail zawierający link do płatności za produkt.
Reguły automatyzacji w CRM: komunikacja z klientem


Śledź płatność za fakturę

Wyzwalacz zmienia etap elementu CRM, gdy status powiązanej z nim faktury zostanie zmieniony na Opłacona. Dzięki temu menedżer natychmiast otrzyma informację o płatności i będzie mógł przystąpić do kolejnych działań, takich jak przygotowanie produktów do wysyłki, realizacja usługi czy inne zadania.
Możliwości faktur w CRM

Konfiguracja wyzwalacza Śledź płatność za fakturę

Utworzymy wyzwalacz w dealach na etapie Kompletowanie towarów.

Wyzwalacz nie posiada dodatkowych ustawień poza standardowymi: warunek, nazwa, pracownik odpowiedzialny za zmianę etapu oraz opcja umożliwiająca powrót do poprzedniego etapu.

Sprawdźmy, jak zadziałał wyzwalacz. Gdy klient opłaci fakturę, wyzwalacz przeniesie deal na etap Kompletowanie towarów. Na osi czasu deala widoczny jest status faktury oraz zapis o zmianie etapu.


Śledź płatność za zamówienie

Wyzwalacz zmienia etap elementu CRM, gdy klient dokonuje płatności za pomocą linku utworzonego w CRM Płatności. Menedżer natychmiast otrzyma informację o płatności i będzie mógł przystąpić do kolejnych działań, takich jak przygotowanie produktów do wysyłki, realizacja usługi czy inne zadania.
Jak odbierać płatności w formularzu deala

Konfiguracja wyzwalacza Śledź opłatę zamówienia

Utworzymy wyzwalacz w dealach na etapie Kompletowanie towarów.

Wyzwalacz nie posiada dodatkowych ustawień poza standardowymi: warunek, nazwa, pracownik odpowiedzialny za zmianę etapu oraz opcja umożliwiająca powrót do poprzedniego etapu.

Sprawdźmy, jak zadziałał wyzwalacz. Gdy klient opłaci produkt przez link, wyzwalacz przeniesie deal na etap Kompletowanie towarów. W formularzu deala zostanie wyświetlony status płatności i zapis o zmianie etapu.


Utwórz na podstawie

Gdy element CRM osiąga określony etap, reguła automatyzacji generuje fakturę, ofertę lub dokument w sekcji e-Podpis. Na przykład, na podstawie deala tworzona jest faktura. Dane z deala, takie jak produkty, kwota, dane klienta i inne, są automatycznie dodawane do faktury.
e-Podpis w Bitrix24

Lista elementów, które można utworzyć za pomocą tej reguły automatyzacji, zależy od sekcji CRM. Na przykład na podstawie leadu można utworzyć deal, a na podstawie deala — fakturę.

Konfiguracja reguły automatyzacji Utwórz na podstawie

Utworzymy regułę automatyzacji dla deali na etapie Dodatkowe usługi. Gdy deal osiągnie ten etap, reguła automatyzacji wygeneruje fakturę za usługi.

Osoba odpowiedzialna. Wybierz pracownika, który będzie odpowiedzialny za nowy element. Domyślnie jest to osoba przypisana do deala.

Utwórz ze źródła. Wybierz element, który utworzy reguła. Możesz wybrać jeden lub więcej elementów.

Sprawdźmy, jak zadziałała reguła automatyzacji. Gdy deal osiągnie etap Dodatkowe usługi, system automatycznie wygeneruje fakturę na podstawie tego deala.


Zmień dane

Reguła automatyzacji modyfikuje istniejące dane firm lub kontaktów powiązanych z elementem CRM. Dzięki niej można zaktualizować dane, które są używane w dokumentach. Na przykład NIP lub dane paszportowe w fakturze.

Reguła automatyzacji modyfikuje wartości tylko tych pól danych, które są już wypełnione.

Konfiguracja reguły automatyzacji Zmień dane

Utworzymy regułę w dealach na etapie Faktura.

Typ jednostki. Wybierz, w którym elemencie chcesz zmienić dane: kontakcie lub firmie.

Szablony. Wskaż szablon danych: firma lub osoba.
Szablony danych kontaktu/firmy

Typ adresu. Wybierz typ adresu z danych.

Dodaj warunek. Dodaj jedno lub kilka pól danych, które chcesz zmienić. Zestaw pól zależy od wybranego szablonu. Kliknij Dodaj warunek i wybierz pole z listy.

19 Wybrano pola danych: miasto i ulicę

Aby wskazać nową wartość pola, kliknij Trzy kropki (...) i wybierz wartość stałej, zmiennej lub pola z formularza CRM. Te dane zostaną wyświetlone w danych.

20 Wybrano wartość pola niestandardowego „Ulica, numer domu” z formularza kontaktu

Sprawdźmy działanie reguły automatyzacji. Gdy deal osiągnie etap Faktura, system automatycznie zaktualizuje pole Adres w danych kontaktu.


Uzyskaj wartości danych

Pomocnicza reguła automatyzacji, która pobiera informacje z pól danych i przekazuje je do innych reguł automatyzacji. Na przykład, pobiera dane o faktycznym adresie, a inna reguła automatyzacji wysyła te informacje kurierowi do dostarczenia produktu.
Pomocnicze reguły automatyzacji w CRM

Konfiguracja reguły automatyzacji Uzyskaj wartości danych

W dealach na etapie Dostawa utworzymy dwie reguły automatyzacji: Uzyskaj wartości danych i Dodaj powiadomienie. Gdy pierwsza reguła zweryfikuje aktualny adres klienta, druga automatycznie przekaże go kurierowi w celu realizacji dostawy.

Rozważmy konfigurację reguły automatyzacji Uzyskaj wartości danych.

Typ jednostki. Wybierz element, o którym chcesz otrzymać informacje w szczegółach: kontakt lub firma.

Szablony. Wskaż szablon danych: osoba lub firma.

Typ adresu. Wybierz typ adresu.

Sprawdźmy, jak działa reguła automatyzacji. Gdy deal osiągnął etap Dostawa, reguła automatycznie wysłała powiadomienie do pracownika z adresem, na który ma zostać wysłany towar.


Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Jak zarejestrować Bitrix24 Projekt formularzy CRM Kwiecień 2025: Aktualizacje w artykułach Jak pracować z listą formularzy CRM Jak utworzyć i skonfigurować kanał otwarty Autoryzacja w Bitrix24 przez przeglądarkę Sprawdź dostępność konsultanta w otwartych kanałach Automatyczne scalanie duplikatów w CRM Zarządzanie asortymentem: dokument sprzedaży w dealach Jak scalić duplikaty w CRM