Lejek sprzedażowy to zestaw etapów sprzedaży w Kanbanie służący do pracy z dealami. Lejki pozwalają na podział obszarów pracy w firmie, np. na B2B i B2C. Możesz mieć kilka scenariuszy pracy z klientami, w których każdy dział widzi tylko swoje etapy sprzedaży i deale. Uprawnienia dostępu i ustawienia formularzy deali są indywidualne dla każdego lejka. Możesz na przykład utworzyć osobne lejki do produkcji i dostawy mebli. Każdy lejek będzie miał własne etapy, zestawy pól, uprawnienia dostępu i tunele sprzedażowe.
Tunele sprzedażowe
Jak utworzyć lejek sprzedażowy
Możesz utworzyć lejek sprzedażowy na dwa sposoby:
- CRM > Deale > Lejki (≡) > Lejki i tunele sprzedażowe.
- Deale > Więcej > Ustawienia > Ustawienia CRM > Podstawowe > Lejki deala.
Kliknij Dodaj lejek i wymyśl nazwę.
Domyślnie każdy Bitrix24 ma standardowy lejek o nazwie Ogólne. Nie możesz go usunąć, ale możesz zmienić nazwę i kolejność. Zmień nazwę, klikając przycisk ołówka. Zmień kolejność, przeciągając lejek w wybrane miejsce.
Cennik Bitrix24
Jak skonfigurować etapy w lejku
Domyślnie nowy lejek sprzedażowy składa się z ośmiu etapów, jednak możesz utworzyć dodtatkowe etapy lub edytować istniejące.
Możesz tworzyć nowe etapy lub edytować istniejące na kilka sposobów:
- W sekcji Deale > Lejki i tunele sprzedażowe.
- W widoku Kanban.
Widok Kanban w Bitrix24 CRM - W sekcji CRM > Więcej > Ustawienia > Ustawienia CRM > Podstawowe > Statusy i pola rozwijane > Etapy deala.
Statusy i pola rozwijane
Dodaj etap: kliknij Plus (+).
Edytuj lub usuń: kliknij ołówek.
Zmień kolor etaou: Ołówek > Wypełnienie.
Jak usunąć lejek
Aby usunąć lejek, kliknij krzyżyk (x) obok nazwy. Lejki sprzedażowe mogą usuwać pracownicy posiadający odpowiednie uprawnienia dostępu do CRM.
Uprawnienia dostępu do CRM
Usuwanie lejka może być niedostępne z następujących powodów:
- próbujesz usunąć standardowy lejek Ogólne o identyfikatorze 0.
- lejek zawiera deale.
- kosz ma deale należące do tego lejka.
- ten lejek ma szablony deali.
- Lejek sprzedażowy to zestaw etapów sprzedaży w Kanbanie służący do pracy z dealami. Lejki pozwalają na podział obszarów pracy w firmie, np. na B2B i B2C.
- Możesz mieć kilka scenariuszy pracy z klientami, w których każdy dział widzi tylko swoje etapy sprzedaży i deale.
- Uprawnienia dostępu i ustawienia formularzy deali są indywidualne dla każdego lejka.
- Lejki sprzedażowe mogą usuwać pracownicy posiadający odpowiednie uprawnienia dostępu do CRM.