Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Jak zacząć?
Wsparcie Bitrix24
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Zadania i projekty
Komunikator Bitrix24
Grupy robocze
Kalendarze
Zarządzanie asortymentem produktów
Dysk
Baza Wiedzy
Poczta internetowa
Automatyzacja
CRM
Analityka CRM
Kreator BI
Marketing CRM
Centrum Sprzedaży
Firma
Strony internetowe
Sklep online
Bitrix24.Market
Centrum Kontaktowe
Telefonia
Workflow
Ustawienia
Bitrix24 On-premise
Subskrypcja
AI CoPilot
Aplikacja desktopowa
CRM + Sklep internetowy
e-Podpis
e-Podpis w HR
Enterprise
Mój profil
Sales Intelligence
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24Care

Reguły w CRM: Powtarzalna sprzedaż

Za pomocą reguł automatyzacji można zautomatyzować różne scenariusze pracy z klientami. Na przykład, wyślij SMS z potwierdzeniem zamówienia, e-mail z ofertą handlową, zaplanuj rozmowę telefoniczną lub spotkanie z klientem.
Reguły automatyzacji w CRM

Aby skonfigurować reguły automatyzacji, przejdź do sekcji CRM, wybierz odpowiedni element i otwórz Reguły automatyzacji.
Interfejs dodawania reguł i wyzwalaczy

Reguły automatyzacji są podzielone na grupy w zależności od działań, które wykonują. W artykule opowiemy o grupie reguł automatyzacji Powtarzana sprzedaż:


Utwórz powtarzalny lead

Kiedy deal trafia na określony etap, reguła automatyzacji tworzy powtarzalny lead. Na przykład po zakończeniu deala można zaproponować klientowi dodatkowe usługi lub przypomnieć o zakończeniu umowy serwisowej.
Powtarzalne leady

Aby reguła automatyzacji utworzyła powtórny lead, w dealu musi być wybrany klient.

Ustawienia reguły automatyzacji Utwórz powtarzalny lead

Utwórz regułę automatyzacji na etapie Zamknięty wygrany deal. Sześć miesięcy po zakończeniu deala reguła automatyzacji utworzy powtarzalny lead, aby przypomnieć klientowi o przedłużeniu umowy serwisowej.

Nazwa leadu. Wprowadź nazwę nowego leadu. Można dodać informacje z pól formularza elementu CRM, na przykład imię klienta lub nazwę firmy.

Odpowiedzialny. Wybierz pracownika, który będzie odpowiedzialny za nowy lead.

4 Reguła automatyzacji wykona działanie po 180 dniach od zakończenia deala

Kiedy deal trafi na etap Zamknięty wygrany deal, reguła automatyzacji zostanie uruchomiona, ale zadziała dopiero po sześciu miesiącach.


Kopiuj deal

Kiedy deal trafia na określony etap, reguła automatyzacji tworzy jego kopię na innym etapie lub w innym lejku sprzedażowym. Wszystkie dane z pól są przenoszone do kopii deala. Na przykład, kiedy pomyślnie zakończysz deal dotyczący sprzedaży, reguła automatyzacji skopiuje go do lejka dostawy.

Ustawienia reguły automatyzacji Kopiuj deal

Utwórz regułę automatyzacji w lejku Sprzedaż na etapie Zamknięty wygrany deal. Kiedy deal trafi na ten etap, reguła automatyzacji skopiuje go na pierwszy etap lejka Dostawa. Do formularza deala zostaną przeniesione informacje o kliencie i zamówieniu.

Nazwa deala. Wprowadź nazwę nowego deala. Domyślnie kopiowana jest nazwa oryginalnego deala i dodawane jest słowo Kopia. Można wprowadzić dowolną nazwę.

Przenieś do lejka. Wybierz, do którego lejka reguła automatyzacji skopiuje deal. Można pozostawić deal w bieżącym lejku.

Początkowy etap. Wybierz etap lejka, na którym pojawi się kopia deala.

Odpowiedzialny. Wybierz, kto będzie odpowiedzialny za nowy deal.

8 Reguła automatyzacji skopiuje deal na pierwszy etap lejka "Dostawa"

Sprawdź, jak zadziałała reguła automatyzacji. Przenieś deal na etap Zamknięty wygrany deal, a reguła automatyzacji skopiuje go na pierwszy etap lejka Dostawa. Do pól nowego deala zostaną przeniesione wszystkie dane z oryginalnego deala.


Zaplanuj aktywność

Kiedy element CRM trafia na określony etap, reguła automatyzacji planuje aktywność: spotkanie, połączenie, przygotowanie dokumentów. Aktywności pomagają pracownikom nie zapomnieć o kontakcie z klientem.
Aktywności uniwersalne

Ustawienia reguły automatyzacji Zaplanuj aktywność

Utwórz regułę automatyzacji w dealach na etapie Zatwierdzenie umowy.

Kiedy deal trafi na ten etap, reguła automatyzacji zaplanuje aktywność dla menedżera: zadzwonić do klienta i omówić warunki umowy. Reguła automatyzacji zadziała po poprzedniej regule automatyzacji Wyślij e-mail do klienta, która wyśle do klienta plik z umową.
Reguły automatyzacji w CRM: komunikacja z klientem

Opis aktywności. Napisz, co ma zrobić menedżer. Można dodać informacje z pól deala: imię, adres klienta, ważne komentarze.

Data. Wybierz dzień, na który chcesz zaplanować aktywność. Na przykład, jutro o 14:00.
Ustawienia czasu w regułach automatyzacji

Odpowiedzialny. Wybierz, dla którego pracownika reguła automatyzacji zaplanuje aktywność. Domyślnie jest to pracownik odpowiedzialny za deal, jednak można wybrać innego użytkownika.

Automatycznie zakończyć aktywność przy przejściu elementu na inny etap. Na przykład, gdy deal przejdzie z etapu Zatwierdzenie umowy na etap Faktura, aktywność automatycznie się zakończy. Jeśli menedżer ma zamknąć aktywność ręcznie, nie włączaj tej opcji.

Sprawdź, jak zadziałała reguła automatyzacji. Kiedy deal trafi na etap Zatwierdzenie umowy, reguła automatyzacji zaplanuje aktywność dla menedżera. Na osi czasu zostaną wyświetlone opis i data aktywności.


Polecane artykuły:

Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Jak wyeksportować i zaimportować witrynę Sierpień 2024: Aktualizacje w artykułach Otwarte kanały: Ocena jakości Centrum Kontaktowe: podłącz Instagram Direct Centrum Sprzedaży: przegląd Śledzenie czatu w otwartych kanałach Błąd: Aby podłączyć Instagram Direct, zezwól na dostęp do wiadomości na swoim koncie Instagram Centrum Kontaktowe: podłącz otwarte kanały Akceptuj płatności na czacie otwartych kanałów Sale konferencyjne: jak utworzyć i zarezerwować