W Bitrix24 można współpracować z zewnętrznymi użytkownikami w ramach collabów lub grup ekstranetowych. W collabach użytkownicy zewnętrzni nazywani są gośćmi, a w grupach - użytkownikami ekstranetu. Artykuł zawiera odpowiedzi na często zadawane pytania dotyczące pracy z zewnętrznymi użytkownikami.
Jaka jest różnica między grupą ekstranetową a collabem
Grupa ekstranetowa to przestarzały sposób współpracy z zewnętrznymi użytkownikami: klientami, partnerami, kontrahentami. Użytkownicy ci mają ograniczony dostęp do Twojego Bitrix24. Mogą pracować z zadaniami, kalendarzem, dyskiem, publikować posty w Aktualnościach grupy oraz komunikować się na czacie wyłącznie z uczestnikami grupy. Tworzenie nowych grup ekstranetowych nie jest już możliwe.
Ekstranet: użytkownicy zewnętrzni
Aby efektywnie współpracować z zewnętrznymi zespołami i klientami, skorzystaj z nowego narzędzia — collabów. Wszystkie niezbędne narzędzia do pracy są dostępne w jednym miejscu.
- dyskutuj o kwestiach roboczych na czacie collabu,
- wymieniaj się plikami,
- dodawaj zadania,
- twórz wspólne wydarzenia.
Cała historia komunikacji jest zachowana, a potrzebnego uczestnika można znaleźć w dowolnym momencie.
Bitrix24 Collaby
Jaka jest różnica między użytkownikiem ekstranetu a gościem
Gość to użytkownik zaproszony do collabu, na przykład partner, z którym współpracujesz nad projektem. Gość ma dostęp wyłącznie do narzędzi collabu: czatów, zadań, plików i kalendarza. Zaproszenie gościa do collabu można wysłać za pomocą e-maila, numeru telefonu, linku lub kodu QR.
Użytkownik ekstranetu to zewnętrzny użytkownik zaproszony do grupy ekstranetowej. Ma dostęp do narzędzi Bitrix24 w ramach grupy: Aktualności, zadania, czat, kalendarz itd. Zaproszenie użytkownika ekstranetu do grupy można wysłać przez e-mail lub numer telefonu.
Czy mogę utworzyć grupę ekstranetową
Aby zorganizować współpracę z zewnętrznymi zespołami i klientami, utwórz collab.
Jak utworzyć collab
Jak zaprosić nowego użytkownika ekstranetu
Jeśli masz już grupę ekstranetową, możesz dodać do niej zewnętrznego użytkownika.
1-2. Otwórz odpowiednią grupę ekstranetową i kliknij O grupie > Członkowie.
3. Kliknij Zaprosić.
4-5. Kliknij Dodaj pracownika > Zaproś pracownika lub użytkownika zewnętrznego.
6. Przejdź do sekcji Zaproś użytkownika ekstranetu.
7. Wprowadź e-mail użytkownika.
8. Kliknij Zaproś.
Jak zaprosić gościa do grupy ekstranetowej
1-2. Otwórz odpowiednią grupę ekstranetową i kliknij O grupie > Członkowie.
3. Kliknij Zaproś.
4. Kliknij Dodaj pracownika.
5. Wybierz gościa. Imiona gości są wyróżnione zielonym kolorem — w ten sposób można ich odróżnić od pracowników Bitrix24.
6. Kliknij Wyślij zaproszenie. Gość dołączy do grupy, gdy zaakceptuje zaproszenie.
Jak dodać użytkownika ekstranetu do collabu
Jeśli w Twoim Bitrix24 są użytkownicy ekstranetu, możesz ich zaprosić do collabu.
1. Otwórz czat collabu i kliknij Dodaj (+) w prawym górnym rogu.
2. Przejdź do sekcji Pracownicy.
3. Wybierz użytkownika ekstranetu z listy lub przez przycisk Dodaj.
4. Kliknij Zaproś. Użytkownik ekstranetu zostanie automatycznie dodany do czatu.
5. Aby zaprosić kilku użytkowników naraz, wyślij link-zaproszenie na czacie grupy ekstranetowej.
Jak zaprosić pracownika lub gościa do collabu
Jak zrobić z użytkownika ekstranetu lub gościa pracownika firmy
Użytkownik ekstranetu. Przejdź do jego profilu i kliknij Ekstranet > Przenieś do intranetu.
Gość. Usuń go z collabu i zaproś do Bitrix24 jako zwykłego pracownika. Jak zaprosić pracowników do Bitrix24
Aby wykluczyć gościa z collabu:
1. Kliknij liczbę uczestników pod nazwą collabu.
2-3. Kliknij Trzy kropki (...) > Wyklucz z collabu obok imienia gościa.
Czy goście i użytkownicy ekstranetu są wliczani do liczby użytkowników Bitrix24
Użytkownicy ekstranetu są wliczani do ogólnej liczby użytkowników dostępnych w ramach planu, natomiast goście nie. Możesz zaprosić dowolną liczbę gości do collabów.