Obejrzyj poniższy film, aby zorientować się, w jaki sposób użytkownicy zewnętrzni mogą współpracować z twoimi pracownikami w Bitrix24:
Użytkownik intranetu w porównaniu do użytkownika ekstranetu
Użytkownicy intranetu i ekstranetu mają różne poziomy dostępu do twojego konta Bitrix24. Po przyjęciu zaproszenia do Intranetu Bitrix24 (wysłanego z grupy roboczej ekstranetu) użytkownik zewnętrzny zobaczy następujące:
Użytkownicy ekstranetu są zapraszani do określonej ekstranetowej grupy roboczej i mają dostęp do następujących narzędzi grupy: Wiadomości, Dysk, Zadania, Kalendarz, Czat itd.
Poza ekstranetową grupą roboczą użytkownicy ekstranetu mają również dostęp do kontaktów pracowników z listy członków grupy ekstranetowej:
W komunikatorze wyświetlani będą członkowie ekstranetowej grupy roboczej i czat ekstranetowej grupy roboczej. To znaczy, że użytkownik zewnętrzny będzie mógł tworzyć czaty osoba-do-osoby, prywatne czaty grupowe z członkami grupy ekstranetowej lub korzystać z czatu grupy roboczej.
Zobacz poniższą tabelę porównawczą użytkowników intranetu i ekstranetu:
Intranet |
Extranet |
Może oglądać profile użytkowników | Może oglądać profile użytkowników |
Ma dostęp do Tablicy Aktywności | Ma dostęp do Tablicy Aktywności |
Zadania są dostępne | Zadania są dostępne |
Kalendarz jet dostępny | Niedostępne |
Ma dostęp do dysku firmowego | Niedostępne |
E-mail jest dostępny | Niedostępne |
Wiadomości są dostępne | Wiadomości są dostępne (Może pisać tylko do osób z listy kontaktów w sekcjach Pracownicy/Kontakty oraz pisać wiadomości w grupie) |
Przepływy pracy | Niedostępne |
Zdjęcia są dostępne | Zdjęcia są dostępne |
CRM | Niedostępne |
Grupy | Niedostępne |
Grupy zewnętrzne |
Grupy zewnętrzne (widzi całą zawartość grupy, jeśli ustawienia nie określają inaczej) |
Pracownicy | Pracownicy (widzi pracowników należących do tej samej grupy roboczej) |
Współużytkowany dysk | Niedostępne |
Struktura firmy | Niedostępne |
Czas pracy | Niedostępne |
Listy |
Niedostępne (użytkownik ekstranetu może korzystać z funkcji listy tylko w obrębie grupy) |
Raporty pracy | Niedostępne |
Spotkania i Odprawy | Niedostępne |
Ustawienia powiadomień są dostępne | Ustawienia powiadomień są dostępne |
Szybkie wiadomości / Połączenia / Połączenia wideo | Szybkie wiadomości / Połączenia / Połączenia wideo |
Telefonia | Niedostępne |
Bitrix24 Network jest dostępny | Bitrix24 Network jest dostępny |
Aplikacja mobilna jest dostępna | Aplikacja mobilna jest dostępna |
Aplikacja desktopowa jest dostępna | Aplikacja desktopowa jest dostępna |
Jak zaprosić użytkownika zewnętrznego do grupy roboczej Bitrix24
Użytkowników zewnętrznych można zapraszać do grup roboczych Bitrix24 tylko w ramach ekstranetowych grup roboczych. Przejdź do obszaru Grupy robocze > Utwórz> Zewnętrzna grupa robocza lub włącz opcję Dostępne w ekstranecie w ustawieniach grupy roboczej:
Aby dodać pracowników, użyj sekcji Zaproś pracowników . Aby dodać zewnętrznych użytkowników do grupy roboczej, użyj polecenia Zaproś użytkowników zewnętrznych:
Ekstranetowe grupy robocze oznaczone są kolorem pomarańczowym, dzięki czemu od razu widać, w których grupach są użytkownicy zewnętrzni. Można także dodać nowych użytkowników zewnętrznych do istniejącej ekstranetowej grupy roboczej za pomocą karty Działania > Zaproś do grupy roboczej.
Wyświetlanie wszystkich ekstranetowych grup roboczych
Przenoszenie użytkownika z ekstranetu do intranetu
Należy pamiętać, że użytkownik Bitrix24 z prawami administracyjnymi może przenosić użytkowników z ekstranetu do intranetu. Aby przenieść użytkownika Bitrix24 z ekstranetu do intranetu, otwórz profil użytkownika ekstranetu > wybierz Działania> Przenieś do intranetu.