Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Jak zacząć?
Wsparcie Bitrix24
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Zadania i projekty
Komunikator Bitrix24
Grupy robocze
Kalendarze
Zarządzanie asortymentem produktów
Bitrix24.Drive
Baza Wiedzy
Poczta internetowa
Automatyzacja
CRM
Analityka CRM
Marketing CRM
Centrum Sprzedaży
Firma
Strony internetowe
Sklep online
Bitrix24.Market
Centrum Kontaktowe
Telefonia
Workflow
Aplikacja mobilna
Ustawienia
Bitrix24 On-premise
Subskrypcja
AI CoPilot
Aplikacja desktopowa
CRM + Sklep internetowy
Enterprise
Mój profil
Sales Intelligence
Wsparcie aplikacji mobilnej Bitrix24
Logowanie

Bitrix24Care

Praca z użytkownikami zewnętrznymi

Ekstranet to użytkownicy zewnętrzni zaproszeni do Twojego portalu Bitrix24 z ograniczonym dostępem do niektórych narzędzi.

Przykład: możesz zapraszać swoich klientów i partnerów do grup/projektów ekstranetowych, aby omawiać ważne sprawy biznesowe. Jednak zaproszeni użytkownicy zewnętrzni nie będą mieli dostępu do poufnych danych Twojej firmy.


1. Jak zaprosić użytkownika zewnętrznego?

Możesz zaprosić użytkownika zewnętrznego tylko za pomocą narzędzi grup roboczych/projektów.

Zaproś użytkownika zewnętrznego podczas tworzenia grupy roboczej/projektu

Podczas tworzenia grupy roboczej/projektu, w kroku Możliwości kliknij Rozszerzone parametry.

W sekcji rozszerzonych parametrów zaznacz opcję Zezwól na dostęp użytkownikom zewnętrznym.

W kroku Członkowie kliknij Dodaj pracownika.

Następnie wybierz użytkownika zewnętrznego. Użytkownicy zewnętrzni są oznaczeni pomarańczowym tekstem.

Jeśli potrzebnego użytkownika nie ma na liście, możesz go zaprosić, klikając przycisk +.

Następnie przejdź do sekcji Zaproś użytkownika ekstranetu, wprowadź e-mail i nazwisko nowego użytkownika zewnętrznego. Kliknij Zaproś.

Nowy użytkownik pojawi się na liście zaproszonych:

Zaproś użytkownika zewnętrznego podczas edytowania istniejącej grupy roboczej/projektu

Możesz zaprosić użytkownika zewnętrznego po utworzeniu grupy ekstranetowej/projektu za pomocą menu O grupie roboczej> Członkowie:

W sekcji Członkowie kliknij Zaproś.

Następnie kliknij Dodaj pracownika i wybierz potrzebnego użytkownika zewnętrznego.

Jeśli chcesz dodać nowego użytkownika zewnętrznego, kliknij przycisk +.

Przejdź do sekcji Zaproś użytkownika ekstranetu, wprowadź e-mail i nazwisko nowego użytkownika zewnętrznego. Kliknij Zaproś.

Użytkownik otrzyma zaproszenie e-mailem, a jego imię i nazwisko pojawi się na liście pracowników.

Zaprosić użytkownika zewnętrznego można tylko do ekstranetowej grupy/projektu. Aby to zrobić, w ustawieniach grupy/projektu przejdź do sekcji Rozszerzone parametry i zaznacz opcję Zezwól na dostęp użytkownikom zewnętrznym.

Uwagi dotyczące zaproszenia użytkowników zewnętrznych:

  • Każdy uczestnik może zapraszać użytkowników do grupy/projektu, jeśli pozwalają na to ustawienia.
  • Jeśli ustawienia wskazują, że tylko właściciel i moderatorzy mogą zapraszać użytkowników zewnętrznych do grupy, zwykły użytkownik będzie mógł również zaprosić użytkowników zewnętrznych. Jednak po zaproszeniu przez zwykłego użytkownika, użytkownik zewnętrzny nie zostanie dodany do grupy/projektu, a jedynie do portalu.
  • Zapraszać użytkowników zewnętrznych, którzy są już dodani do portalu, mogą tylko administratorzy w trybie superadministratora.
  • Użytkownicy, którzy są uczestnikami innych grup ekstranetowych z użytkownikiem zewnętrznym, mogą również zapraszać tego użytkownika do nowych grup roboczych.
  • Użytkownicy zewnętrzni są dostępni w dowolnym planie taryfowym i są uwzględnieni w całkowitej liczbie użytkowników, których liczba zależy od planu Bitrix24.
  • Aby pracować z użytkownikami ekstranetu i grupami ekstranetowymi, musisz włączyć tę funkcję w Ustawieniach Bitrix24 w sekcji Usługi.

2. Jak przenieść użytkownika zewnętrznego do intranetu?

Możesz przenieść użytkownika zewnętrznego do intranetu, aby stał się pełnoprawnym pracownikiem Twojej firmy.

Aby to zrobić, przejdź do strony profilowej użytkownika zewnętrznego, kliknij Ekstranet> Przenieś do intranetu.


3. Jak przenieść wewnętrznego pracownika firmy do ekstranetu?

W chwili obecnej nie ma możliwości przeniesienia użytkownika intranetu do ekstranetu. Możesz jednak zwolnić użytkownika wewnętrznego z portalu i zaprosić go jako użytkownika ekstranetu pod innym adresem e-mail.

Czytaj więcej: Przenieś pracownika do ekstranetu.

4. Potrzebuję, aby użytkownik miał stary adres e-mail do autoryzacji, co mam zrobić w takim przypadku?

W takim przypadku użytkownik musi przejść do swojej sieci Bitrix24.Network i zmienić swój adres e-mail. Następnie możesz ponownie wysłać zaproszenie na stary e-mail tego użytkownika.

Czytaj więcej: Przenieś pracownika do ekstranetu> Jak zalogować się w ekstranecie za pomocą poprzedniego adresu e-mail.

Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo