Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Mój profil
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
Enterprise
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Strona startowa: Vibe
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Kwestie ogólne
Collaby
Rezerwacja online
Sales Intelligence
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24Care

Reguły automatyzacji: Dokumentacja

Za pomocą reguł automatyzacji można zautomatyzować różne scenariusze pracy z klientami: utworzyć ofertę, wysłać e-mail, zaplanować rozmowę telefoniczną, spotkanie z klientem i inne.
Reguły automatyzacji w CRM

Reguły automatyzacji są pogrupowane według typów zadań, które wykonują. W artykule opowiemy o grupie reguł automatyzacji Dokumentacja. Te reguły pomagają zautomatyzować pracę z dokumentami w firmie. Na przykład, podczas zawierania umowy reguła automatycznie tworzy potrzebny dokument i wysyła go do klienta w celu podpisania.

1-2. Przejdź do sekcji CRM i wybierz potrzebny element. Na przykład, Leady lub Deale.
3. Otwórz Reguły automatyzacji.
4. Kliknij Utwórz.
5. Wybierz etap, na którym chcesz ustawić regułę automatyzacji.
6. Przejdź do grupy reguł automatyzacji Dokumentacja.
Interfejs dodawania reguł automatyzacji i wyzwalaczy


Prześlij dokument do podpisu

Reguła automatyzacji tworzy dokument według szablonu z sekcji Bitrix24 e-Podpis i wysyła go do podpisania przez dyrektora i klienta. Informacja o podpisaniu jest wyświetlana w formularzu elementu CRM. Pracownik może zobaczyć, kiedy i jaki dokument został wysłany klientowi.
e-Podpis w Bitrix24

Reguła automatyzacji wysyła do klienta SMS z linkiem do dokumentu. Jeśli w formularzu klienta nie jest podany numer telefonu, reguła automatyzacji wyśle dokument przez e-mail. Jeśli w formularzu nie jest podany e-mail ani numer telefonu, reguła automatyzacji nie zadziała.

Ustawienia reguły automatyzacji Prześlij dokument do podpisu

Utwórz regułę automatyzacji w dealach na etapie Faktura.

Imię i nazwisko podpisującego w imieniu firmy. Podaj imię i nazwisko pracownika Twojej firmy, który podpisze dokument. Wprowadź imię ręcznie lub wstaw wartość stałej, zmiennej i pola z formularza elementu CRM. W tym celu kliknij Trzy kropki (...) i wybierz wartość.
Stałe i zmienne w regułach automatyzacji

Szablon dokumentu. Wybierz szablon z listy. Utworzyć szablon dokumentu można w sekcji e-Podpis.
Jak utworzyć dokument elektroniczny

Sprawdź, jak zadziałała reguła automatyzacji. Kiedy deal przejdzie na etap Faktura, reguła automatyzacji utworzy i wyśle dokument do podpisania.


Utwórz dokument

Kiedy element CRM osiąga określony etap, reguła automatyzacji tworzy dokument na podstawie szablonu: faktura, oferta handlowa, umowa i inne.

Ustawienia reguły automatyzacji Utwórz dokument

Utwórz regułę automatyzacji w dealach na etapie Faktura.

Szablon. Wybierz szablon, według którego reguła automatyzacji utworzy dokument.

Poczekaj na zakończenie konwersji do PDF. Jeśli opcja jest włączona, następna reguła automatyzacji zostanie uruchomiona, gdy dokument w formacie pdf zostanie utworzony. Na przykład, gdy zostanie utworzony plik z ofertą, inna reguła automatyzacji wyśle go do klienta przez e-mail.

Z podpisem i pieczęcią. Włącz opcję, aby wstawić do dokumentu podpis i pieczęć z danych firmy.
Jak dodać dane Twojej firmy

Utwórz link publiczny. Reguła automatyzacji wygeneruje link, dzięki któremu klient może wyświetlić i pobrać dokument.

Moja firma, dane firmy i dane bankowe. Wybierz firmę, w imieniu której chcesz utworzyć dokument i wprowadź jej dane.

Pola dokumentu. Możesz dodać do dokumentu dodatkowe pola i podać ich wartości. Na przykład, nazwę dokumentu i adres prawny firmy. Wybierz pole z listy i kliknij Dodaj.

Sprawdź, jak zadziałała reguła automatyzacji. Kiedy deal przejdzie na etap Faktura, reguła automatyzacji utworzy Fakturę. Pracownik zobaczy ją w formularzu elementu i będzie mógł wysłać do klienta.


Zmień dane

Reguła automatyzacji zmienia istniejące dane firmy lub kontaktu, które są powiązane z elementem CRM. Dzięki niej można zaktualizować dane używane w dokumentach. Na przykład, NIP lub dane paszportowe.

Reguła automatyzacji zmienia wartości tylko tych pól danych, które są już wypełnione.

Ustawienia reguły automatyzacji Zmień dane

Dodaj regułę automatyzacji w dealach na etapie Utwórz dokumenty.

Typ jednostki. Wybierz, w którym elemencie należy zmienić dane: kontakcie lub firmie.

Szablony. Podaj szablon danych: organizacja, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą lub osoba fizyczna.
Szablony danych

Typ adresu. Wybierz typ adresu z danych.

Dodaj warunek. Dodaj jedno lub kilka pól danych, które chcesz zmienić. Zestaw pól zależy od wybranego szablonu. Kliknij Dodaj warunek i wybierz pole z listy.

16 Wybrano pole z danych firmy NIP

Aby podać nową wartość pola, kliknij Trzy kropki (...) i wybierz wartość stałej, zmiennej lub pola z formularza elementu CRM.

17 Wybrano pole niestandardowe NIP z formularza deala

Sprawdź, jak zadziałała reguła automatyzacji. Kiedy deal przejdzie na etap Utwórz dokumenty, reguła automatyzacji zmieni w danych firmy wartość pola NIP.


Uzyskaj wartości danych

Pomocnicza reguła automatyzacji, która pobiera informacje z pól danych i przekazuje je innym regułom automatyzacji. Na przykład, uzyskuje dane o faktycznym adresie, a inna reguła automatyzacji wysyła te informacje do kuriera w celu dostarczenia produktu.
Pomocnicze reguły automatyzacji w CRM

Ustawienia reguły automatyzacji Uzyskaj wartości danych

Typ jednostki. Wybierz z jakiego elementu reguła będzie pobierać dane: kontakt czy firma.

Szablony. Podaj szablon danych: organizacja, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą lub osoba fizyczna.

Typ adresu. Wybierz typ adresu: prawny, faktyczny lub inny.

W dealach na etapie Dostawa utwórz dwie reguły automatyzacji: Uzyskaj wartości danych i Dodaj powiadomienie. Pierwsza reguła automatyzacji uzyska faktyczny adres klienta, druga wyśle go do kuriera.

Sprawdź, jak zadziałała reguła automatyzacji. Kiedy deal przejdzie na etap Dostawa, reguła automatyzacji wyśle do kuriera powiadomienie zawierające adres dostawy.


Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Jak pracować z wyrażeniami regularnymi w inteligentnych procesach Usuń Bitrix24 Zestawy danych Kreatora BI: pracownicy, struktura firmy i połączenia Dodaj nowy kalendarz Zestawy danych Kreatora BI: faktury i oferty Często zadawane pytania dotyczące poczty Bitrix24 Zestawy danych Kreatora BI: workflow Jak dodać odbiorcę do wiadomości e-mail w CRM Często zadawane pytania dotyczące poczty w CRM Często zadawane pytania dotyczące zadań Bitrix24