Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Bezpieczeństwo w Bitrix24
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Mój profil
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
Enterprise
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Strona startowa: Vibe
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Kwestie ogólne
Collaby
Rezerwacja online
Sales Intelligence
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24 Helpdesk

Bitrix24 ma nowy interfejs. Obrazy w artykułach mogą różnić się od obecnego projektu konta. Wkrótce je zaktualizujemy.

Jak rozpocząć pracę z CRM w Bitrix24

CRM w Bitrix24 upraszcza pracę z klientami i przyspiesza sprzedaż:

  • Zbiera zgłoszenia z różnych źródeł — zapytania z witryny, e-maili, mediów społecznościowych i komunikatorów są automatycznie zapisywane w jednej bazie.
  • Przechowuje dane klientów — informacje o klientach, historia komunikacji, dokumenty i deale są zawsze dostępne, nawet jeśli zmieni się menedżer.
  • Automatyzuje rutynę — tworzy zadania, wysyła e-maile i przypomnienia, generuje dokumenty i śledzi terminy.
  • Pomaga analizować dane — wbudowane raporty pozwalają śledzić wskaźniki i podejmować świadome decyzje.

W artykule omówimy, jak skonfigurować CRM przed rozpoczęciem pracy.


Wybierz tryb pracy z CRM

W Bitrix24 dostępne są dwa tryby pracy CRM.
Jak wybrać tryb pracy CRM

Klasyczny CRM z leadami — umożliwia rozdzielenie bieżącej sprzedaży od nowych zgłoszeń. Gdy potencjalny klient wyrazi zainteresowanie produktem lub usługą, w CRM tworzony jest lead. Na przykład, gdy klient wypełni formularz na stronie, zadzwoni lub napisze w mediach społecznościowych. Jest to wygodne, jeśli dział sprzedaży przetwarza wiele zgłoszeń.
Leady w CRM

Prosty CRM bez leadów — odpowiedni dla małych firm. Każde zapytanie, połączenie lub e-mail od klienta od razu staje się dealem oraz kontaktem lub firmą. W formularzu deala widoczne są: dane klienta, historia interakcji, produkty, kwota, etapy deala, i inne. To pomaga kontrolować proces sprzedaży od pierwszego kontaktu do zamknięcia.
Deale w CRM


Dodaj klientów do CRM

W formularzach kontaktów i firm przechowywane są informacje o klientach: dane kontaktowe, historia zgłoszeń, zakupów, i inne. Klientów można dodać do CRM na kilka sposobów:

  • utworzyć ręcznie,
  • zaimportować z pliku,
  • przenieść z innego systemu CRM,
  • pozyskać przez formularz CRM.
  • Kontakty
    Firmy

Dostosuj formularze klientów i deali

Możesz dostosować formularze elementów CRM do specyfiki Twojej firmy: dodać nowe pola, sekcje, wybrać widok formularza, i inne. To pomoże pracownikom szybko znaleźć potrzebne informacje i nie przeoczyć ważnych szczegółów.
Formularz CRM: możliwości i ustawienia


Utwórz i skonfiguruj lejki sprzedażowe

Lejek sprzedażowy to zestaw etapów, które przechodzi deal od pierwszego zgłoszenia do zamknięcia. Każdy etap odzwierciedla proces pracy z klientem: uzgadnianie warunków, wystawienie faktury, płatność, dostawa, i inne.

Za pomocą lejków można łatwo rozdzielić:

  • kierunki działalności firmy, na przykład sprzedaż hurtowa i detaliczna,
  • scenariusze pracy z klientami, na przykład indywidualne wycieczki i pakiety turystyczne.

Możesz dostosować etapy, formularze deali i uprawnienia dostępu osobno dla każdego lejka.
Lejki sprzedażowe: jak w CRM podzielić pracę według działów
Tunele sprzedażowe w CRM: co to jest i jak je skonfigurować


Dodaj produkty i usługi

W CRM możesz prowadzić katalog produktów i usług — z nazwami, opisami, cenami i zdjęciami. Po dodaniu produktu do katalogu możesz go używać w fakturach, ofertach i sklepie internetowym.
Jak działa katalog produktów w CRM

Wypełnij katalog na dwa sposoby:


Podłącz kanały komunikacji z klientami

Aby zgłoszenia automatycznie trafiały do CRM, podłącz kanały, przez które klienci mogą się z Tobą kontaktować:


Używaj ofert i faktur

Po utworzeniu deala możesz na jego podstawie przygotować:

Wszystkie dane — produkty, ceny, kwota, dane Twojej firmy i klienta — są automatycznie wstawiane z CRM. To oszczędza czas i zmniejsza ryzyko błędów.
Jak dodać produkty do deali, leadów i ofert

Z formularzy deali, faktur i ofert możesz tworzyć dokumenty na podstawie szablonów i od razu wysyłać je klientom.
Dokumenty w CRM: jak utworzyć i wysłać w kilka minut


Planuj aktywności i spotkania

Możesz planować połączenia, spotkania, zadania i inne aktywności bezpośrednio z formularza CRM. Wszystkie informacje są zapisywane na osi czasu, a inteligentne liczniki przypominają o ważnych wydarzeniach. To pomaga nie zapominać o ustaleniach i szybciej zamykać deale.
Uniwersalna aktywność w CRM
Tryb ostrości
Liczniki w CRM


Skonfiguruj automatyzację

Reguły automatyzacji i wyzwalacze w CRM pomagają automatyzować różne scenariusze pracy z klientami.

Reguły automatyzacji wykonują rutynowe działania, na przykład wysyłają klientom e-maile i wiadomości, tworzą zadania, generują dokumenty.

Wyzwalacze śledzą działania klientów i zmiany w CRM — otwarcie e-maila, opłacenie faktury, zmianę wartości pól w formularzu, i inne. Gdy wystąpi określone działanie, wyzwalacz przenosi element CRM na inny etap.
Reguły automatyzacji w CRM: jak zautomatyzować pracę z klientami

Na przykład, gdy klient opłaci fakturę, wyzwalacz przeniesie deal na etap „Dostawa”, a reguła automatyzacji wyśle wiadomość z adresem i terminem dostawy produktu.


Analizuj wskaźniki

Używaj wbudowanych raportów i podłącz Kreator BI do analizy sprzedaży, efektywności pracowników, zwrotu z inwestycji w reklamę, i innych wskaźników. To pomoże podejmować świadome decyzje.
Jaka jest różnica między klasycznym a konwersyjnym lejkiem sprzedażowym
Raport o leadach
Analiza efektywności menedżerów
Raport o dealach
Analityka BI Bitrix24


Skonfiguruj CRM

Możesz dostosować CRM do swoich procesów biznesowych.

Aby to zrobić, przejdź do CRM > Ustawienia > Ustawienia CRM.


Korzystaj z mobilnego CRM

Współpracuj z klientami z dowolnego miejsca, bez konieczności korzystania z komputera. Aplikacja mobilna Bitrix24, dostępna na iOS i Android, umożliwia tworzenie deali, komunikację z klientami, śledzenie zadań, i wiele więcej.
Jak skonfigurować Telefonię, aby odbierać połączenia w mobilnym CRM
Poczta w mobilnym CRM
Jak utworzyć aktywność w mobilnym CRM


CoPilot — asystent oparty na sztucznej inteligencji w CRM

CoPilot w CRM pomaga automatyzować rutynowe zadania, zwiększać efektywność pracy z klientami i zwiększać sprzedaż.

Obsługa połączeń. W leadach i dealach CoPilot:

  • automatycznie transkrybuje połączenia — w tekście łatwiej znaleźć potrzebne informacje,
  • wyróżnia kluczowe momenty — podsumowanie rozmowy ułatwia przypomnienie ustaleń z klientem i przygotowanie się do kolejnego połączenia,
  • samodzielnie wypełnia pola w formularzu CRM danymi z połączenia.
    CoPilot w CRM

Skrypty sprzedażowe i analiza mowy AI. CoPilot analizuje rozmowę menedżera z klientem pod kątem zgodności ze skryptem i podpowiada, co można poprawić.

W CRM dostępne są skrypty sprzedażowe dla różnych scenariuszy: dla nowych klientów, obsługi reklamacji, prezentacji nowych produktów, i innych. Możesz korzystać z gotowych scenariuszy lub tworzyć własne za pomocą CoPilot.
Skrypty sprzedażowe i analiza mowy AI w CRM

Sprzedaż powtórna z AI. Wśród Twoich klientów AI znajdzie tych, którzy są gotowi na kolejne zakupy:

  • przeanalizuje dane w CRM,
  • automatycznie utworzy powtórne deale z potencjalnymi klientami,
  • CoPilot doda do nich aktywność z personalnymi rekomendacjami dla menedżera — co zaproponować klientowi i jak najlepiej poprowadzić rozmowę,
  • wbudowana statystyka pomoże zrozumieć, jak skutecznie działa sprzedaż powtórna.
  • Sprzedaż powtórna z AI w CRM: co to jest i jak działa

CRM Bitrix24 upraszcza pracę z klientami, oszczędza czas i pomaga rozwijać biznes. Zacznij od tych kroków, aby dostosować CRM do Twojej firmy i zwiększyć sprzedaż.

Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Zaktualizuj dwustopniowe uwierzytelnienie na nowym telefonie Utwórz wiadomość w Aktualnościach Jak zarejestrować Bitrix24 Uprawnienie do publikowania produktów w sklepie internetowym Jak pracować z listą rozmów w otwartych kanałach Jak otrzymywać powiadomienia z Bitrix24 e-mailem Edytuj dokumenty w Office 365 Jak skonfigurować wersję mobilną witryny lub sklepu Szablony danych kontaktu lub firmy Jak pracować z czatami w otwartych kanałach