Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Mój profil
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
Enterprise
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Strona startowa: Vibe
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Sales Intelligence
Logowanie

Bitrix24Care

Jak utworzyć proces inteligentny w CRM

Inteligentna automatyzacja procesów pozwala skonfigurować i zautomatyzować dowolny scenariusz pracy, na przykład zarządzanie zakupami lub reklamacjami klientów.
Inteligentne procesy w CRM

Aby utworzyć nowy proces w CRM,

  1. Otwórz sekcję CRM.
  2. Rozwiń zakładkę Inteligentna automatyzacja procesów.
  3. Wybierz Inteligentna automatyzacja procesów.
  4. Kliknij przycisk Utwórz.

W tej sekcji możesz tworzyć procesy powiązane z CRM.

Inteligentne procesy niezwiązane z CRM przenieśliśmy do osobnej sekcji: Automatyzacja > Zautomatyzowane rozwiązania.
Zautomatyzowane rozwiązania
Powiąż proces inteligentny z zautomatyzowanym rozwiązaniem

Wybierz jeden z gotowych scenariuszy:

  • Tylko najważniejsze
  • Wybrano wszystkie opcje
  • Puste SPA

Każdy z tych scenariuszy można dostosować do własnych potrzeb.

Utwórzmy inteligentny proces na przykładzie scenariusza Puste SPA. Formularz tworzenia inteligentnego procesu ma następujące ustawienia:

Zautomatyzowane rozwiązania są dostępne w sekcji Automatyzacja > Zautomatyzowane rozwiązania.

Komponenty SPA

W tej sekcji wybierz narzędzia, z których chcesz korzystać w inteligentnym procesie.

Wprowadź nazwę. Zostanie wyświetlona na liście procesów i w powiązanych formularzach elementów CRM.


Utwórz lejki i przenoś między nimi elementy inteligentnych procesów.
Lejki sprzedażowe
Tunele sprzedażowe


Twórz własne etapy w kanbanie.
Kanban w CRM


Automatyzuj pracę z elementami inteligentnego procesu: twórz zadania, wysyłaj powiadomienia lub zmieniaj osobę odpowiedzialną za element.
Twórz reguły automatyzacji i wyzwalacze CRM

Reguły i wyzwalacze są dostępne w inteligentnych procesach, jeśli włączona jest opcja Korzystaj z niestandardowych etapów i metody Kanban w SPA.


Skonfiguruj automatyczne uruchamianie szablonów procesów biznesowych workflow podczas tworzenia i edycji elementów inteligentnych procesów.
Automatyczne uruchomienie workflow


Włącz tę opcję, aby wszyscy pracownicy mieli dostęp do lejków inteligentnego procesu. Sprawdź również dostęp do lejka w uprawnieniach dostępu CRM.
Uprawnienia dostępu do CRM


Układ formularza SPA

Elementy procesu inteligentnego mają formularz do przechowywania różnych informacji.

Pole Opis
Szczegóły firmy nazwa Twojej firmy, e-mail, VAT, telefon i inne.
Źródło Wskazuje, w jaki sposób klient dowiedział się o Twojej firmie.
Klient Wiąże proces z kontaktami i firmami w CRM.
Data rozpoczęcia/Data zakończenia Data rozpoczęcia pokazuje, kiedy element został utworzony. Data końcowa ustalana jest automatycznie po 7 dniach od daty utworzenia.
Obserwatorzy Umożliwia wybranie użytkowników, którzy mogą przeglądać formularz elementu i tworzyć czat w celu omówienia elementu.

Włącz dodatkowe opcje:


    Umożliwia tworzenie dokumentów na podstawie szablonu z formularza inteligentnego procesu.
    Dokumenty w CRM


    Umożliwia dodawanie produktów do formularza inteligentnego procesu. Wybranie tej opcji umożliwia również wyświetlanie cen w Kanbanie.
    Jak dodać produkty do deali i leadów


    Umożliwia przeniesienie usuniętych elementów procesu do Kosza zamiast nieodwracalnego usuwania z CRM.
    Kosz CRM


    Korzystaj z liczników, aby nie zapomnieć o zaplanowanych aktywnościach.
    Jak działają liczniki w aktywnościach CRM


Powiązania CRM

Tutaj możesz skonfigurować powiązanie inteligentnego procesu z elementami CRM, na przykład z leadami lub dealami.

Powiąż z tym SPA

Aby powiązać określony element CRM ze swoim procesem, włącz tę opcję i wybierz element z rozwijanej listy.

Jeśli wybierzesz opcję Deal, w formularzu procesu pojawi się specjalne pole powiązania. Możesz go użyć, aby znaleźć i powiązać deal z dowolnym elementem procesu.

Włącz tę opcję, aby wyświetlić proces w formularzu powiązanego elementu CRM.

W formularzu deala pojawi się sekcja z inteligentnym procesem. Zobaczysz elementy procesu powiązane z dealem.

Połącz ten SPA z innymi obiektami CRM

Aby powiązać swój proces z dealami lub kontaktami, aktywuj tę opcję i wybierz elementy z rozwijanej listy.

Na przykład, jeśli połączysz inteligentny proces z Kontaktami, w formularzu kontaktu pojawi się pole z możliwością wyboru elementu procesu.

W formularzu procesu pojawi się sekcja z powiązanym elementem CRM.

Na przykład w procesie Zakup pojawi się sekcja Kontakty.


Powiąż z innymi narzędziami

Powiąż inteligentny proces z innymi elementami CRM, kalendarzem, zadaniami i szablonami zadań.

Tworząc zadanie, możesz dodać do niego element procesu inteligentnego.

Po skonfigurowaniu wszystkich ustawień kliknij Zapisz.

Inteligentny proces został stworzony, teraz musisz skonfigurować formularz elementów, etapy kanbana i inne funkcje.
Skonfiguruj inteligentną automatyzację procesów


W skrócie
  • Utwórz inteligentny proces w CRM > Inteligentna automatyzacja procesów > Inteligentna automatyzacja procesów.
  • Wybierz, z jakich narzędzi chcesz korzystać w swoim procesie: lejki, tunele sprzedażowe, Kanban, reguły automatyzacji i inne.
  • Dodaj pola do formularza procesu i aktywuj dodatkowe opcje, takie jak Kosz czy liczniki.
  • Skonfiguruj powiązania między swoim procesem a innymi elementami CRM, kalendarzem, zadaniami lub szablonami zadań.
Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo