Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Mój profil
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
Enterprise
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Strona startowa: Vibe
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Kwestie ogólne
Sales Intelligence
Logowanie

Bitrix24Care

Formularz elementu CRM: możliwości i ustawienia

Każdy element CRM ma formularz. Składa się on z pól po lewej stronie i osi czasu po prawej. W polach można przechowywać informacje o klientach: imię, kontakty, adresy i inne. Na osi czasu przechowywana jest historia komunikacji z klientami, utworzone dokumenty, komentarze pracowników, informacje o zmianie etapów.

W tym artykule opowiemy o ustawieniach i możliwościach formularza elementu CRM. Zapoznaj się z nimi, aby dostosować formularz do specyfiki swojego biznesu i zapewnić pracownikom szybki dostęp do ważnych informacji.

Ustawienia:

Możliwości:

Formularz CRM można dostosować dla zwykłych i powtarzalnych leadów, deali w różnych lejkach sprzedażowych, kontaktów, firm, faktur, ofert, elementów procesów inteligentnych.

Dostosuj sekcje

Sekcje to zestawy pól pogrupowane tematycznie. Na przykład formularz deala może zawierać sekcje dotyczące klienta, zamówienia i warunków dostawy.

W formularzach są już standardowe sekcje. Możesz je edytować, zmieniać ich nazwy, tworzyć nowe i usuwać niepotrzebne.

Zmień nazwę. Kliknij ikonę ołówka obok nazwy sekcji i wprowadź nową nazwę.

Utwórz. Kliknij Dodaj sekcję na dole formularza CRM, podaj jej nazwę i dodaj pola.
Jak dodać pola

Przenieś. Kliknij ikonę z kropkami po lewej stronie nazwy sekcji, przytrzymaj ją i przenieś sekcję wyżej lub niżej. W ten sposób możesz ustawić sekcje w odpowiedniej kolejności.

Usuń. Jeśli sekcja nie jest już potrzebna, usuń ją. Pola tej sekcji nie zostaną usunięte, lecz ukryte. Możesz je dodać do innej sekcji formularza.


Dostosuj pola

Wszystkie formularze CRM mają zestaw pól standardowych. Jeśli w formularzu nie ma odpowiedniego pola standardowego, możesz utworzyć pole niestandardowe. Na przykład, jeśli firma zajmuje się dostawą towaru, utwórz pola dla adresu, terminów dostawy i numeru zamówienia.
Pola standardowe w CRM
Pola niestandardowe w CRM

Aby dostosować formularz CRM do specyfiki Twojej firmy, wybierz potrzebne pola standardowe i utwórz pola niestandardowe.

Wybierz. Nie wszystkie pola standardowe i niestandardowe są wyświetlane w formularzu CRM, niektóre mogą być ukryte.

  1. Kliknij Wybierz pole, aby zobaczyć pełną listę pól.
  2. Zaznacz potrzebne pola na liście.
  3. Zapisz zmiany, a pole pojawi się w formularzu.

Utwórz. Jeśli w formularzu nie ma odpowiedniego pola, utwórz nowe.

  1. Kliknij Utwórz pole.
  2. Wybierz jego typ, podaj nazwę i zaznacz potrzebne opcje.
  3. Zapisz pole, a pojawi się ono w formularzu CRM.
    Jak utworzyć pole niestandardowe

Ukryj. Jeśli pole jest tymczasowo niepotrzebne, ukryj je. Informacje w nim zostaną zachowane. W każdej chwili można przywrócić pole do formularza.

  1. Kliknij Ustawienia (⚙️) obok potrzebnego pola.
  2. Wybierz Ukryj.

Przenieś. Kliknij ikonę po lewej stronie nazwy pola, przytrzymaj ją i przenieś pole wyżej lub niżej. W ten sposób możesz ustawić pola w odpowiedniej kolejności lub przenieść je do innej sekcji.

Zaznacz jako wymagane. Pola niestandardowe i niektóre pola standardowe można zaznaczyć jako wymagane do wypełnienia. Pracownik nie będzie mógł zapisać formularza CRM, dopóki nie wypełni pola wymaganego, co oznacza, że nie zapomni wprowadzić ważnych informacji.
Wymagane pola w CRM

  1. Kliknij Ustawienia (⚙️) obok potrzebnego pola.
  2. Wybierz Konfiguruj.
  3. Włącz opcję Wymagany na etapie. Zaznacz pole jako wymagane na wszystkich etapach lub tylko na konkretnych.

Wyświetl pole dla wybranych użytkowników. Możesz wybrać pracowników, którzy zobaczą informacje w określonym polu. Dla pozostałych pracowników pole będzie ukryte. Opcja jest przydatna, jeśli w polu przechowywane są poufne informacje.

Udostępnić pole dla wybranych użytkowników można tylko dla pól niestandardowych.
  1. Kliknij Ustawienia (⚙️) obok potrzebnego pola.
  2. Wybierz Konfiguruj.
  3. Włącz opcję Wyświetl to pole wyłącznie dla wybranych użytkowników i wybierz, kto zobaczy to pole.

Usuń. Jeśli pole niestandardowe nie jest już potrzebne, możesz je usunąć. Standardowego pola nie można usunąć, ale można je ukryć.

Jeśli usuniesz pole niestandardowe, dane w nim również zostaną usunięte.
  1. Otwórz CRM > Ustawienia > Ustawienia CRM > Ustawienia formularzy i raportów > Pola dodatkowe.
  2. Przejdź do listy pól potrzebnego elementu.
  3. Obok pola kliknij Menu (≡) > Usuń.

Dostosuj karty

W formularzu znajduje się kilka kart, które zawierają dodatkowe informacje o produktach, powiązaniach z innymi elementami oraz historię pracy z formularzem. Karty mogą się różnić w zależności od elementu CRM.

Możesz ukryć niepotrzebne karty, a pozostałe ułożyć w odpowiedniej kolejności.

1–2. Aby ukryć, kliknij Więcej > Konfiguruj menu (⚙️).
3. Obok karty wybierz Ustawienia(⚙️) > Ukryj.
4. Aby zmienić kolejność, kliknij nazwę, przytrzymaj ją i przenieś kartę w odpowiednie miejsce.
5. Kliknij Więcej > Zakończ dostosowywanie.


Wybierz widok formularza CRM

Widok formularza CRM określa, jakie pola i sekcje zobaczą pracownicy. W Bitrix24 dostępne są Standardowy widok formularza, Niestandardowy widok formularza i Widoki. Można je dostosowywać i przełączać się między nimi.

Standardowy widok formularza. Administrator Bitrix24 może go dostosować, aby wszyscy pracownicy widzieli ten sam zestaw pól i sekcji.

  1. Kliknij Ustawienia (⚙️) > Włącz standardowy widok formularza.
  2. Dostosuj formularz.
  3. W ustawieniach włącz opcję Ustaw standardowy widok dla wszystkich użytkowników. Po tym wszyscy pracownicy będą widzieć formularz tak, jak go skonfigurował administrator.

Aby przywrócić standardowy widok formularza, włącz opcję Zresetuj widok formularza.

Niestandardowy widok formularza. Każdy pracownik może dostosować formularz do swoich potrzeb: tworzyć sekcje, przywracać ukryte pola i zmieniać ich kolejność. Na przykład, jeśli pracownik jest odpowiedzialny za dostawę towaru, może przenieść sekcję „O dostawie” na górę strony.

Użytkownik może włączyć widok niestandardowy, jeśli posiada uprawnienie Zezwalaj na niestandardowy formularz widoku w ustawieniach uprawnień dostępu w CRM.
Uprawnienia dostępu w CRM

Kliknij Ustawienia (⚙️) > Włącz niestandardowy widok formularza i dostosuj formularz do swoich potrzeb.

Widoki. Administrator Bitrix24 może dostosować formularz CRM dla różnych działów lub pracowników: wyświetlić dla nich określone pola do przeglądania i wypełniania. Na przykład pracownicy call center mogą jedynie wprowadzać kontakty klientów i nie mają dostępu do innych pól, natomiast dział sprzedaży zobaczy dane kontaktowe klienta, kwotę i inne szczegóły transakcji.
Widoki formularzy elementów w CRM

Aby utworzyć widok, dostosuj formularz i kliknij Ustawienia (⚙️) > Utwórz nowy widok. Podaj nazwę i wybierz użytkowników lub działy, które będą pracować z tym widokiem.


Zmień etap

Etapy to fazy pracy z klientem. Pomagają śledzić proces sprzedaży od pierwszego kontaktu do zakończenia deala. Etapy są wyświetlane w kanbanie CRM oraz w formularzu elementu CRM.
Kanban w CRM

Etapy występują w leadach, dealach, fakturach, ofertach i procesach inteligentnych.

Aby zmienić etap, kliknij jego nazwę na górze formularza. Informacja o tym pojawi się na osi czasu.


Utwórz nowy element

W formularzu CRM można szybko utworzyć element, który będzie zawierał informacje z innego elementu. Na przykład możesz utworzyć deal na podstawie leadu, a na podstwie deala możesz utworzyć fakturę.
Jak utworzyć element CRM na podstawie innego elementu

Możesz tworzyć powiązane elementy na podstawie leadów, deali i ofert.

Otwórz formularz CRM, kliknij niebieski przycisk w prawym górnym rogu i wybierz element. Informacje o utworzonym elemencie są wyświetlane na osi czasu i w karcie Zależności.


Utwórz dokumenty

Otwórz element, na podstawie którego chcesz utworzyć dokument. Kliknij przycisk Dokument i wybierz odpowiedni szablon. Dane z formularza CRM zostaną automatycznie wstawione do dokumentu. Na przykład, do oferty trafią dane klienta i dane Twojej firmy. Informacje o utworzonym dokumencie pojawią się na osi czasu.
Dokumenty w systemie CRM


Skontaktuj się z klientem

Z formularza CRM można zadzwonić do klienta, napisać e-mail i SMS, zaprosić do komunikatora. Historia komunikacji zostanie zapisana na osi czasu.
Jak zaprosić klienta do komunikatora
Jak napisać do klienta na WhatsApp

Aby nie zapomnieć o kontakcie z klientem, zaplanuj aktywność. Napisz, co i kiedy należy zrobić. Na przykład, aby zaplanować spotkanie z klientem w biurze, zarezerwuj salę konferencyjną i zaproś współpracowników.
Aktywności uniwersalne w CRM


W skrócie

  • Każdy element CRM ma formularz. Składa się on z pól po lewej stronie i osi czasu po prawej.
  • W polach można przechowywać informacje o klientach: imię, kontakty, adresy i inne. Na osi czasu przechowywana jest historia komunikacji z klientami, utworzone dokumenty, komentarze pracowników, informacje o zmianie etapów.
  • Formularz CRM można dostosować dla zwykłych i powtarzalnych leadów, deali w różnych lejkach sprzedażowych, kontaktów, firm, faktur, ofert, elementów procesów inteligentnych.
  • Aby dostosować formularz CRM do specyfiki Twojej firmy, wybierz potrzebne pola standardowe i utwórz pola niestandardowe.
  • Widok formularza CRM określa, jakie pola i sekcje zobaczą pracownicy. W Bitrix24 dostępne są Standardowy widok formularza, Niestandardowy widok formularza i Widoki.
  • W formularzu CRM można szybko utworzyć element lub dokument, który będzie zawierał informacje z innego elementu. Na przykład możesz utworzyć deal na podstawie leadu, a na podstwie deala możesz utworzyć fakturę.
  • Z formularza CRM można zadzwonić do klienta, napisać e-mail i SMS, zaprosić do komunikatora. Historia komunikacji zostanie zapisana na osi czasu.

Polecane artykuły:

Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo