Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Jak zacząć?
Wsparcie Bitrix24
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Zadania i projekty
Komunikator Bitrix24
Grupy robocze
Kalendarze
Zarządzanie asortymentem produktów
Dysk
Baza Wiedzy
Poczta internetowa
Automatyzacja
CRM
Analityka CRM
Kreator BI
Marketing CRM
Centrum Sprzedaży
Firma
Strony internetowe
Sklep online
Bitrix24.Market
Centrum Kontaktowe
Telefonia
Workflow
Ustawienia
Bitrix24 On-premise
Subskrypcja
AI CoPilot
Aplikacja desktopowa
CRM + Sklep internetowy
Enterprise
Mój profil
Sales Intelligence
Wsparcie aplikacji mobilnej Bitrix24
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24Care

Kanban w CRM

Kanban to tablica z kolumnami i formularzami elementów CRM, która pomaga prowadzić klienta przez lejek sprzedażowy. Formularze elementów CRM to leady, deale, faktury. Kolumny to etapy pracy z klientem.

Kanban jest dostępny w leadach, dealach, fakturach, ofertach i inteligentnych procesach.

W kanbanie deali możesz śledzić liczbę i kwotę elementów na każdym etapie, kontrolować obciążenie menedżerów pracą i sprawdzać, które deale nie zostały jeszcze przetworzone.

Przejdź do sekcji CRM, wybierz potrzebny element i otwórz Kanban.


Jak skonfigurować Kanban dla deali

Przyjrzyjmy się ustawieniom Kanban na przykładzie deali.

Skonfiguruj etapy. Skonfiguruj etapy pracy z klientami, aby śledzić proces sprzedaży od pierwszego kontaktu z klientem aż do zamknięcia deala. Etapy można również skonfigurować w ustawieniach CRM.
Statusy i pola rozwijane

Domyślnie deale mają kilka etapów. Możesz z nich korzystać, edytować lub tworzyć nowe.

  • Etap początkowy to pierwszy etap pracy z klientem. Na ten etap trafiają nowe deale. Etapu początkowego nie można usunąć, ale można zmienić jego nazwę.
  • Dodatkowe etapy: utwórz etapy procesu pracy z klientami: wysłanie oferty, podpisanie umowy, opłacenie faktury itd.
  • Końcowe etapy: jeśli klient kupił produkt, jest to deal wygrany, natomiast jeśli odmówił zakupu, jest to deal stracony. Możesz utworzyć kilka straconych etapów. Pomoże to przeanalizować powody odmowy zakupu.

Aby zmienić nazwę, kolor lub usunąć etap, kliknij Ołówek. Jeśli chcesz dodać nowy etap, kliknij Plus (+).

Skonfiguruj formularz tworzenia deali. Deale mogą być tworzone automatycznie, na przykład na podstawie wiadomości e-mail od klienta, lub mogą być tworzone ręcznie bezpośrednio w Kanbanie. Aby pomóc menedżerom szybko tworzyć deale, wybierz niezbędne pola do wypełnienia. Na przykład imię i nazwisko, dane klienta, kwotę deala. Pozostałe pola można wypełnić później.

Kliknij Ustawienia (⚙️) > Ustawienia Kanban > Konfiguruj pola formularza tworzenia, wybierz potrzebne pola i zapisz zmiany.

Aby szybko utworzyć deal, kliknij Plus (+) na potrzebnym etapie. Wypełnij pola i kliknij Zapisz.
Jak utworzyć deal

Skonfiguruj formularz podglądu deala. Aby mieć pewność, że w Kanbanie będą wyświetlane jedynie ważne informacje, skonfiguruj formularz podglądu. Każdy pracownik może go skonfigurować samodzielnie. Na przykład ważne jest, aby menedżer widział imię i nazwisko klienta, kwotę deala i status płatności. Resztę informacji można wyświetlić, jeśli otworzysz pełny formularz deala.

Kliknij Ustawienia (⚙️) > Ustawienia Kanban > Konfiguruj pola formularza widoku, wybierz potrzebne pola i zapisz zmiany.

Jak wyświetlane są awatary pracowników w formularzu deala. W Kanbanie domyślnie wyświetlany jest awatar pracownika odpowiedzialnego za deal. Podczas pracy z dealem awatar może automatycznie zmienić się na awatar innego pracownika, jeśli ten pracownik:

  • zostawił komentarz na osi czasu,
  • odpowiedzialny jest za przychodzące lub nieodebrane połączenie, przychodzący e-mail lub czat,
  • odpowiedzialny jest za aktywność z automatycznym przypomnieniem. Na przykład 15 minut przed terminem aktywności w formularzu deala wyświetli się awatar osoby odpowiedzialnej za tę aktywność.

Jak pracować z dealami w Kanbanie

Przesuwaj deali według etapów. Przesuwaj deali według etapów podczas pracy z klientem. Na przykład, gdy wygenerowałeś fakturę, przesuń deal z etapu Utwórz dokumenty do etapu Faktura, a gdy sprzedałeś produkt - do etapu Zamknięty Wygrany.
Aby to zrobić, przytrzymaj deal myszką i przenieś go do innej kolumny.

Zaplanuj aktywności. Aby nie zapomnieć o skontaktowaniu się z klientem, zaplanuj aktywność: rozmowę, spotkanie, przygotowanie umowy. Aby to zrobić, kliknij + Aktywność, wypełnij formularz i kliknij Zapisz.
Aktywności uniwersalne

Formularz deala ma licznik aktywności. Liczba wskazuje ilość aktywności przychodzących i zaplanowanych, a kolor wskazuje terminy. Domyślnie licznik zmienia kolor na czerwony 15 minut przed terminem aktywności. Czas ten można zmienić.
Jak działają liczniki w aktywnościach CRM

Aby wyświetlić informacje o aktywnościach, kliknij licznik.


W skrócie

  • Kanban to tablica z kolumnami i formularzami elementów CRM, która pomaga prowadzić klienta przez lejek sprzedażowy.
  • Formularze elementów CRM to leady, deale, faktury. Kolumny to etapy pracy z klientem.
  • W kanbanie możesz śledzić liczbę i kwotę elementów na każdym etapie, kontrolować obciążenie menedżerów pracą i sprawdzać, które deale nie zostały jeszcze przetworzone.
  • Kanban jest dostępny w leadach, dealach, fakturach, ofertach i inteligentnych procesach.
  • Skonfiguruj etapy pracy z klientami, aby śledzić proces sprzedaży od pierwszego kontaktu z klientem aż do zamknięcia deala.
  • Skonfiguruj formularz szybkiego tworzenia deali, aby pomóc pracownikom szybciej wypełniać dane.
  • Skonfiguruj formularz podglądu deali, aby pracownicy widzieli tylko niezbędne informacje.

Polecane artykuły:
Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Szablony faktur i ofert Widok Terminy w fakturach i ofertach Jak utworzyć i wysłać fakturę do klienta Pola standardowe w CRM Pola niestandardowe w fakturach i inteligentnych procesach SPA Nowe faktury w CRM Faktury Nowe i stare faktury w CRM Możliwości Faktur Obserwatorzy w CRM